سیلاب بی‌سابقه در امارات+ ویدیوها

سیلاب بی‌سابقه در امارات+ ویدیوها
چهارشنبه 29 فروردين 1403 - 18:21

امارات، امروز شاهد وقوع سیلابی بی‌سابقه بود؛ سیلابی که فرودگاه بین‌المللی دبی را فرا گرفت و موجب بروز اختلال در پروازهای این فرودگاه پرتردد شد.

العالم- امارات

به گزارش العالم، بارندگی شدید در برخی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، از جمله در امارات متحده عربی به سیل‌های ناگهانی، بسته شدن جاده‌ها و بروز اختلال در پروازها منجر شده است.
سیل
مرکز هواشناسی ملی امارات متحده عربی، روز سه‌شنبه، حجم بارندگی در این کشور بیابانی را طی ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه توصیف، و تصریح کرد که بارندگی به اندازه‌ای شدید بوده که در یک روز تقریبا معادل یک سال و نیم باران آمده است.
سیلطبق گزارش خبرگزاری رسمی امارات( وام)، مرکز هواشناسی ملی، هشداری برای بخش‌های وسیعی از کشور از جمله ابوظبی، راس الخیمهُ دبی و شارجه صادر کرد.

فعالان مجازی در شبکه‌های اجتماعی ویدیوها و تصاویری از به راه افتادن سیل بزرگ در خیابان‌های دبی و فرودگاه دبی، "دبی مال"، "مترو دبی" و نیز رانش بزرگ زمین در شهر "العین" در پی باران شدید و بی‌سابقه منتشر، و از سوء‌مدیریت دولت در مهار این رویداد طبیعی انتقاد کرده‌اند.

سیلاین فعالان می گویند که دولت امارات به جای حفظ و بهبود زیرساخت‌های حیاتی و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه از بلایایی طبیعی مانند سیل، میلیاردها دلار هزینه حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های ضد عربی و ضد اسلامی می‌کند.

مسئولان امارات تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی از میزان خسارت در نتیجه این سیل ارائه نکرده‌اند. شماری از شهروندان سه‌شنبه شب در خودروهای سیل‌زده خود خوابیدند. پلیس "راس الخیمه" شمالی‌ترین امیرنشین امارات نیز از جان باختن یک پیرمرد ۷۰ ساله در اثر سیلاب خبر داد.

ویدئوهای تایید نشده از فرودگاه بین‌المللی دبی ظاهرا جت‌هایی را نشان می‌دهد که حرکت آنها روی باند باعث ایجاد موج می‌شود.


۱

حساب کاربری به نام "وطن يغرد خارج السرب" در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار این ویدیو نوشته است:‌ فرودگاه دبی غرق سیلاب شدید شده و هواپیماها در حال شنا هستند!

۲

حساب کاربری "وطن يغرد خارج السرب" همچنین ویدیویی از جاری شدن سیل شدید در خیابان‌های دبی منتشر کرده است.

۳

این ویدیو وقوع سیلاب و جاری شدن آن در خیابان‌های شهر "العین" را به تصویر کشیده است.

۴

حساب کاربری "وطن يغرد خارج السرب" همچنین ویدیویی از جاری شدن سیل در خیابان‌های دبی منتشر کرده و نوشته است:‌ ناکارآمدی در مدیریت تا کجا؟!

۵

این ویدیو صحنه جاری شدن در "دبی مال" را به تصویر کشیده است.

۶

این ویدیو نیز مربوط به وقوع سیلاب در متروی دبی است.

۷

پربیننده ترین خبرها