پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم

پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
پنج‌شنبه 30 فروردين 1403 - 02:33

سخنگوی پنتاگون چهارشنبه شب به شبکه الجزیره قطر گفت که آمریکا خواهان تشدید تنش‌ها در منطقه نیست.

العالم-آمریکا

ژنرال پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون بدون اشاره به اینکه پاسخ تنبیهی تهران به رژیم صهیونیستی پس از تجاوزگری این رژیم علیه کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت، گفت: پاسخ به ایران یک تصمیم مستقل برای (رژیم) اسرائیل است و ما در ارتباط دائمی با آنها هستیم.

وی افزود: ما با (رژیم) اسرائیل و بقیه شرکای خود در تماس هستیم تا شاهد گسترش درگیری‌ها نباشیم.

رایدر ضمن تکرار دوباره مواضع حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی، گفت: ما در دفاع از (رژیم) اسرائیل تردید نخواهیم کرد و برای محافظت از نیروهای خود در منطقه تلاش خواهیم کرد.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه آنچه ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه و گسترده از داخل خاک ایران بود، اضافه کرد: ما بر همکاری با شرکای خود در منطقه تمرکز کردیم تا تنش‌ها به جنگ منطقه‌ای تبدیل نشود.

رایدر همچنین با اشاره به اینکه تنش‌ها در منطقه از زمان حمله حماس بالا بوده است، گفت: وزیر دفاع آمریکا یک سری تماس‌ها برای کاهش تنش‌ها انجام داد تا به سوی جنگ گسترده‌تر نرویم.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت انسانی در غزه خطرناک است و ما در حال ارتباط با اسرائیلی‌ها درباره عملیات احتمالی در رفح هستیم، افزود: نشانه‌های اولیه درباره پاسخ اسرائیلی‌ها به درخواست‌های ما در مورد عملیات در رفح خوب است.

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: حوثی‌ها (انصارالله یمن) کشتی های بیش از ۵۰ کشور را هدف قرار دادند و شهروندان کشورهایی را که درگیر جنگ غزه نبودند، کشتند و هم اکنون تنها هدف ما باز کردن کریدور دریای سرخ و تضمین امنیت ناوبری دریایی است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها