آمریکا: حمله‌ای در عراق نداشتیم / مقام عراقی: کار صهیونیست‌ها بود

آمریکا: حمله‌ای در عراق نداشتیم / مقام عراقی: کار صهیونیست‌ها بود
شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 04:11

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد شنبه گزارش‌ها درباره حمله هوایی این کشور به یک پایگاه نظامی در استان بابل عراق را رد کرد.

العالم - عراق

سنتکام با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: گزارش‌ها درباره انجام حمله هوایی ایالات متحده در عراق صحت ندارد.

سنتکام در ادامه تاکید کرد که ایالات متحده امروز حمله هوایی در عراق انجام نداده است.

در همین رابطه یک مقام ارشد عراقی به شبکه پی بی اس آمریکا گفت که انفجاری که در استان بابل رخ داده، ناشی از حمله رژیم صهیونیستی بوده است و در این زمینه تحقیق خواهیم کرد.

از سوی دیگر، رئیس کمیته امنیتی استان بابل عراق، از شهادت یک نیروی گردان زرهی و مجروح شدن 6 نفر دیگر در انفجار بامداد امروز خبر داد. وی تاکید کرد که مقر حشد الشعبی در پایگاه کالسو، با موشک هدف قرار گرفته و اخبار مبنی بر حمله پهپادی صحت ندارد.

همچنین دبیرکل گردان های سید الشهداء عراق تاکید کرد که عاملان حمله به مقر حشد الشعبی در استان بابل، با پاسخ کوبنده مجازات خواهند شد.

پیش تر سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) در بیانیه‌ای وقوع انفجار در پایگاه نظامی کالسو واقع در شمال استان بابل را تائید کرده بود.

در بیانیه بسیج مردمی عراق آمده است: انفجاری در مقر نیروهای حشد الشعبی در پایگاه نظامی کالسو در منطقه المشروع در شمال استان بابل رخ داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: بلافاصله تیم تحقیقاتی در محل حاضر شد و این انفجار خسارات مادی برجای گذاشته و شماری نیز زخمی شدند که پس از تکمیل تحقیقات اولیه، جزئیات این انفجار متعاقبا اعلام خواهد شد.

در این حملات تجاوزکارانه ورودی اصلی پایگاه کالسو، یک گاراژ خودرو و دو دفتر نیروهای حشد الشعبی هدف قرار گرفته و شدت حملات قوی بوده است.

بر اساس این گزارش، فعالیت هوایی هواپیماهای آمریکایی در آسمان عراق طبق معمول در جریان است و یک هواپیمای سوخت رسان در حریم هوایی عراق مشاهده شده است.

پربیننده ترین خبرها