لحظه به لحظه با ۱۹۷ مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با ۱۹۷ مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 08:16

رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) در روز ۱۹۷ حملات خود به باریکه غزه و کرانه باختری دستکم ۹ فلسطینی دیگر را به شهادت رساند. در همین حال جنگنده ها، توپخانه و قایق های جنگی این رژیم، به مناطق مختلف باریکه غزه از جمله منازل مسکونی و تجمع آوارگان فلسطینی حمله کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، منطقه باریکه غزه در نتیجه محاصره با وضعیت انسانی فاجعه بار روبرو است و بیش از ۹۰ درصد اهالی این منطقه آواره شده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنگنده های رژیم اشغالگر و توپخانه این رژیم ، امروز (شنبه) نیز به حملات خود به مناطق مختلف باریکه غزه ادامه دادند و منازل و خیابان ها و محل های تجمع آوارگان را هدف حمله قرار دادند که بر اثر آن ده ها نفر شهید و مجروح شدند.

همچنین قایق های جنگی رژیم اشغالگر به سمت ساحل دریای رفح تیراندازی کردند و جنگنده های رژیم اشغالگر شرق این شهر را بمباران کردند که در نتیجه این حملات، عده ای از شهروندان از جمله تعدادی کودک زخمی شدند.

مرکز دفاع مدنی فلسطین اعلام کرد که نیروهای این مرکز ، شب گذشته ۹ شهید را که اکثر آنان کودک بودند، از زیر آوارهای یک ساختمان متعلق به خانواده رضوان در محله تل السلطان در غرب رفح بیرون کشیدند.

جنگنده های رژیم اشغالگر همچنین مناطقی از شهر دیر البلح در مرکز باریکه غزه را هدف حملات هوایی قرار دادند.

همزمان با حملات هوایی ، شمال اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه نیز هدف حملات توپخانه ای قرار گرفت.

توپخانه های ارتش رژیم اشغالگر مناطقی در شمال غزه را بمباران کردند و جنوب محله الزیتون در شرق این شهر و مناطقی در شهر غزه را بمباران کردند.


گزارش لحظه به لحظه از ۱۹۷ مین روز حملات علیه غزه و کرانه باختری:

22:33 | حمله موشکی از غزه به کیزوویم

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی از حمله موشکی از باریکه غزه به کیزوویم در مجاورت این باریکه خبر داد.

این شبکه تاکید کرد که حداقل 3 موشک به این منطقه اصابت کرده است.

22:18 | برگزاری تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی

رسانه های وابسته به رژیم صهیونیستی از برگزاری تظاهرات گسترده در تل حیفا و آویو علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خبر دادند.

معترضان خواستار کنار رفتن نتانیاهو و انجام توافق مبادله اسیران شدند.

22:02 | عملیات وعده صادق ایران روابط گروههای مقاومت را تعمیق بخشید

کارشناسان معتقدند که عملیات تنبیهی وعده صادق، جمهوری اسلامی ایران را به طرف اقدام علنی از داخل خاک خود علیه رژیم صهیونیستی سوق داد لذا نقطه عطف مهمی در تاریخ نبرد میان گروههای مقاومت و دشمن صهیونیستی محسوب می شود که تاثیر شگرفی بر ساختار امنیت منطقه خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

21:43 | اذعان صهیونیست ها به توان نظامی ایران دردستیابی به اهداف راهبردی علیه تل آویو

ناحوم برناع، نویسنده اسرائیلی با بیان اینکه واکنش جمهوری اسلامی ثابت کرد که توانایی دستیابی به اهداف خود را دارد و به هدف راهبردی خود دست یافته است، تاکید کرد: واحد اطلاعات نظامی «اسرائیل» در ارزیابی خود از پاسخ ایران در زمینه هدف قرار دادن سردار زاهدی اشتباه کرده و ممکن است در آینده نیز مرتکب اشتباهات شود. (جزئیات بیشتر)

21:20 | صهیونیست ها یک امدادگر فلسطینی را داخل آمبولانس به شهادت رساندند

خبرها و تصاویر منتشر شده از کرانه باختری فلسطین حاکی است که یک امدادگر راننده آمبولانس هنگام کمک به مداوای مجروح در شهرک الساویه در جنوب نابلس هدف حمله نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست قرار گرفت و در داخل آمبولانس به شهادت رسید.

در همین زمینه همکار این امدادگر در ویدیویی با چشمان اشکبار نحوه شهادت همکارش در حین مداوای یک مجروح در روستای الساویه در جنوب نابلس را بازگو کرد.

فیلم

18:49 | حباب هیاهوی حمله رژیم صهیونیستی علیه ایران

در گذشته بسیار دشوار بود کسی تصور کند روزی برسد که کشوری بتواند به رژیم صهیونیستی حمله کند، رژیمی تا بن دندان مسلح که از حمایت همه قدرت های غربی و در رأس آنها آمریکا برخوردار بوده و کشورهای عربی و اسلامی را میدانی باز برای هواپیماها و موشک های خود می دانست بدون آن که به خاطر جنایاتش بازخواست شود اما ایران این کار بزرگ و به ظاهر غیرممکن را انجام داد و باعث شد حمله اخیر رژیم اسرائیل علیه ایران به طنز خنده دار در شبکه های اجتماعی تبدیل شود. (جزئیات بیشتر)

18:26 | ویدئویی از لحظه هدف قرار دادن یک منزل مسکونی در باریکه غزه از سوی جنگنده های رژیم اشغالگر

فیلم

18:18 | مسجد العمری در غزه که یکی از قدیمی ترین آثار باستانی به شمار می رود توسط ارتش اشغالگر تخریب شد

فیلم

18:04 | گردان های القسام یک بولدوزر نظامی D9 رژیم صهیونیستی را با موشک ضد زره یاسین 105 در شرق دیر البلاح در مرکز باریکه غزه هدف قرار داده و تصاویر آن را منتشر کردند.

فیلم

17:15 | خبرنگار العالم در کرانه باختری فلسطین: نیروهای هلال احمر فلسطین با دریافت گزارش حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه نورشمس در طولکرم (مرکز کرانه باختری) در تلاش برای رسیدن به محل حادثه برای رسیدگی به تلفات انسانی این حمله بودند اما نیروهای اشغالگر مانع شدند و از نیروهای هلال احمر خواستند که محل را ترک کنند.

فیلم

16:10 | گزارش العالم از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم درجنوب لبنان، به دنبال حملات کوبنده نیروهای مقاومت اسلامی درحمایت از ملت و مقاومت فلسطین درغزه، به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، جنگنده های اسرائیلی امروز (شنبه)‌ شهرک کفرکلا در جنوب لبنان را بمباران کردند که براثر آن ، چند لبنانی زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. (جزئیات بیشتر)

15:35 | العالم: جنگنده های رژیم صهیونیستی بزرگ ترین کارخانه داروسازی غزه را بمباران کردند

در ادامه حملات برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی علیه زیرساخت ها در باریکه غزه و ادامه بمباران مناطق مسکونی و تخریب منازل بر سر ساکنان آن، جنگنده های این رژیم بزرگ ترین کارخانه داروسازی در باریکه غزه را بمباران کردند. (جزئیات بیشتر)

14:15 | روایت یک مسئول سازمان ملل از مشاهدات خود در غزه فاجعه زده / از تخریب بیمارستان ها تا شرایط غیرانسانی ما فوق تصور زایمان زنان باردار

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در فلسطین :

آنچه درغزه دیدم، قلب هر انسانی را به درد می آورد و قابل وصف نیست. تجهیزات پزشکی را دیدم که به عمد شکسته و تخریب شده است .. سیم های دستگاه های اشعه برداری فوق صوتی مهم برای کمک به تضمین زایمان های امن قطع شده و مانیتورهای آن ها تخریب شده است.

اکنون درباره اوضاع یک میلیون زن و دختر در غزه احساس وحشت دارم به ویژه اینکه ۱۸۰ زن هر روز در شرایط غیرانسانی ما فوق تصور زایمان می کنند. (جزییات بیشتر)

13:32 | مصر: بمباران گذرگاه رفح توسط اسرائیل مانع کمک رسانی ما به غزه می‌شود

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر: ما تلاش زیادی برای رساندن کمک به غزه انجام می دهیم اما در معرض بسیاری از موانع اسرائیل از جمله بمباران گذرگاه رفح قرار گرفته‌ایم.

نگران تشدید تنش در غزه هستیم و از ابتدا درباره گسترش درگیری ها هشدار دادیم.

جامعه بین المللی باید برای ارائه کمک های کافی به باریکه غزه متحد شود.

12:47 | وال استریت ژورنال: رهبران حماس در حال بررسی انتقال مقر خود به خارج از قطر هستند

روزنامه "وال استریت ژورنال" روز شنبه گزارش داد: رهبران سیاسی جنبش حماس با افزایش فشار اعضای کنگره آمریکا بر دوحه در رابطه با میانجیگری میان اسرائیل و جنبش حماس در حال بررسی انتقال مقر خود به خارج از قطر هستند. (جزییات بیشتر)

12:40 | گریه‌های پزشک اردنی برای وضعیت دردناک مجروحان فلسطینی و شرایط سخت بیمارستان‌های غزه

این پزشک اردنی همراه با یک تیم پزشکی بین‌المللی وارد غزه شده است.

1

12:29 | فراخوان برای تحریم ضیافت شام خبرنگاران در کاخ سفید

مدافعان حقوق فلسطینی‌ها در نامه‌ای از رسانه‌های آمریکا خواستند از شرکت در ضیافتی که برای 27 آوریل ترتیب داده شده است، خودداری کنند.

طبق اعلام سندیکای خبرنگاران فلسطینی، با گذشت بیش از 6 ماه پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش اشغالگر 80 مقر نهادهای رسانه‌ای محلی و بین‌المللی را به طور کامل یا جزئی منهدم کرده است و خبرنگاران را حین پوشش خبری با وجود پوشش خبرنگاری آنها هدف قرار می‌دهد.

تاکنون 140 خبرنگار و عکاس خبری بر اثر هدف‌گیری و بمباران بی‌رویه رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

12:25 |انتقاد یک مقام آمریکایی از ماجراجویی رژیم صهیونیستی دربرابر ایران؛ بایدن همچنان کورکورانه به تل آویو وفادار است

یک مقام ارشد آمریکایی پس از مقابله پدافند هوایی ایران در برابر ریزپرنده ها، به انتقاد از حمله خودسرانه تل آویو پرداخت و گفت: رئیس جمهور آمریکا کورکورانه به اسرائیل وفادار است. (جزییات بیشتر)

12:18 | حمله موشکی مقاومت لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست

رزمندگان مقاومت لبنان محل استقرار نظامیان صهیونیستی را در جبل عدائر با موشک هدف قرار دادند. (جزییات بیشتر)

12:06 | گریه یک نوزاد فلسطینی در میان آوار خانه‌شان در غرب رفح، پس از بمباران جنگنده‌های رژیم اشغالگر

4

11:54 |تازه‌ترین آمار شهدای غزه

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به 34049 شهید و 76901 مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 4 مورد جنایت علیه مردم غزه مرتکب شده است که در آن، 37 نفر به شهادت رسیده و 68 نفر مجروح شده‌اند.

11:36 | آژیر خطر در سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد

از ترس نفوذ پهپاد از لبنان، آژیرهای خطر در کریات شمونا و شهرک‌های اطراف به صدا درآمد.

10:51 | حمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر به شهر عیتا الشعب در جنوب لبنان

10:35 | هجوم نیروهای رژیم اشغالگر به اردوگاه نور شمس

همچنین اوضاع در اردوگاه نورشمس در طولکرم به علت ممانعت اشغالگران از ورود نیروهای امدادی بحرانی است و نیروهای اشغالگر این اردوگاه را محاصره کرده اند.

در حمله به طولکرم تعدادی از فلسطینی ها شهید یا مجروح شده اند.

1

10:29 | باربادوس کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 را به رسمیت شناخت.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که از اقدام جمهوری باربادوس در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال 1967 استقبال می‌کنیم.

10:07 |گذار مقاومت از سلاح‌های قدیمی به پهپادها و موشک‌های نقطه زن

دوران شلیک موشک‌های قدیمی کاتیوشا در برابر تعدی‌های رژیم صهیونیستی سپری شده و با گذار مقاومت از این مرحله، جای سلاح‌های قدیمی را پهپادها و موشک‌های قدرتمند و نقطه زن پر کرده‌اند.
(جزییات بیشتر)

09:36 | حمله مقاومت لبنان به یک پایگاه صهیونیستی

رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان پایگاه حدب یارین در سرزمین‌های اشغالی را با سلاح مناسب هدف حمله مستقیم قرار دادند .



07:53 |حمله پلیس ایتالیا به تظاهرات همبستگی با غزه در شهر ناپولی

ایتالیا

07:44 |دستگیری چند کارمند شرکت گوگل پس از اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم اسرائیل

1

07:28 | فلسطینی‌ها روی خرابه‌های خانه‌های خود در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه

(بروز رسانی می شود)

پربیننده ترین خبرها