وال استریت ژورنال: رهبران حماس در حال بررسی انتقال مقر خود به خارج از قطر هستند/ هیچ نشانه ای از ازسرگیری مذاکرات آتش بس وجود ندارد

وال استریت ژورنال: رهبران حماس در حال بررسی انتقال مقر خود به خارج از قطر هستند/ هیچ نشانه ای از ازسرگیری مذاکرات آتش بس وجود ندارد
شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 11:23

روزنامه "وال استریت ژورنال" روز شنبه گزارش داد: رهبران سیاسی جنبش حماس با افزایش فشار اعضای کنگره آمریکا بر دوحه در رابطه با میانجیگری میان اسرائیل و جنبش حماس در حال بررسی انتقال مقر خود به خارج از قطر هستند.

العالم - فلسطین

این در حالی است که یک میانجی عرب در مذاکرات آتش بس و مبادله اسرا، به روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" گفت: احتمال شکست کامل مذاکرات آتش بس وجود دارد.

این روزنامه به نقل ازبرخی مقامات عرب نوشت: این جنبش در روزهای اخیر با حداقل دو کشور در منطقه در ارتباط با نظر سنجی آنها درباره ایده انتقال رهبران سیاسی خود به پایتخت‌هایشان، تماس گرفته است.

" وال استریت ژورنال" خاطرنشان کرد، «خروج حماس از قطر می‌تواند مذاکرات حساس برای دستیابی به آتش‌بس و آزادی ده‌ها اسرائیلی بازداشت شده در غزه را ناکام گذاشته و همچنین ممکن است انتقال پیام‌های اسرائیل و ایالات متحده به این جنبش که واشنگتن آن را یک سازمان تروریستی می‌ داند، دشوار کند».

یک میانجی آگاه عرب به این روزنامه گفت: «مذاکرات در حال حاضر مجدداً متوقف شده و هیچ نشانه یا احتمالی برای از سرگیری آن به این زودی ها وجود ندارد و بی اعتمادی میان حماس و مذاکره‌کنندگان در حال افزایش است».

این روزنامه خاطرنشان کرد: میانجی‌های مصر و قطر درهفته‌های اخیر بر نمایندگان حماس فشار آورده‌اند تا این جنبش را وادار کنند شرایط خود را در مذاکرات کاهش دهد. رهبران این جنبش نیز گاهی اوقات در صورت عدم موافقت با توافق آزادی بازداشت شدگان، تهدید به اخراج شده‌اند.

یکی دیگر از میانجی‌های عرب در مذاکرات به وال استریت ژورنال گفت: «احتمال شکست کامل مذاکرات آتش‌بس در غزه وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها