مسئول عراقی: کمیته تحقیق درباره حمله به پایگاه نظامی کالسو تشکیل شده است

شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 20:01

رئیس کمیته امنیتی شورای استان بابل عراق گفت که به دنبال حمله به پایگاه کالسو وابسته به الحشد الشعبی، دولت کمیته ای برای تحقیق در این باره تشکیل داده است.

العالم – عراق

مهند العنزی رئیس کمیته امنیتی شورای استان بابل عراق در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: دولت عراق کمیته ای برای تحقیق درباره جزییات حمله به پایگاه نظامی کالسو الحشد الشعبی در شمال استان بابل تشکیل داده است.

العنزی خاطرنشان کرد: این پایگاه پیشتر توسط نیروهای آمریکایی به عنوان یک پایگاه راهبردی برای اداره فرات میانه استفاده می شد اما اکنون پایگاهی وابسته به وزارت دفاع در بابل است که مسئولیت آن رسیدگی به امور مجروحان نیروهای امنیتی است.

وی خاطرنشان کرد که به حمله به این پایگاه نیروهای امدادی و دفاع مدنی نقش مهمی در خاموش کردن آتش سوزی ناشی از این حمله داشته است.

وزارت دفاع آمریکا هر گونه ارتباط نیروهایش در عراق با این حمله و انفجار را تکذیب کرده است.

همزمان ابو آلاء الولائی دبیرکل گردانهای سید الشهداء وعده داد که به عاملان این حمله پاسخ داده خواهد شد.

منابع خبری بامداد امروز (شنبه) از وقوع انفجار در پایگاه نظامی کالسو در شمال استان بابل عراق خبر دادند.

شبکه الجزیره قطر نیز گزارش داد که این انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی روی داده است. بر اساس گزارشهای اولیه، این حمله دست‌کم 8 مجروح برجا گذاشته است.

از سوی دیگر یک کارشناس نظامی اعلام کرده که تصاویر منتشر شده از رئیس ستاد نیروهای حشد الشعبی عراق که بقایای موشک منفجر شده در پایگاه نظامی کالسو را در دست دارد، نشان می دهد که این بقایا همان باله یک موشک یوروفایتر تایفون بی فایو است که یک موشک بسیار پیشرفته و هدایت شونده لیزری ساخت آمریکا می باشد، این باله فقط بر موشک های هدایت شونده لیزری نصب می شود و زنگ زیتونی آن نشان دهنده آن است که ساخت آمریکا می باشد.

پربیننده ترین خبرها