كشف پیکر 50 شهید در محوطه بیمارستان الناصر در خان یونس

كشف پیکر 50 شهید در محوطه بیمارستان الناصر در خان یونس
يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 - 03:11

نیروهای امدادی غزه پیکر 50 شهید را در یک گور دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان «النصار» در شهر خان یونس کشف کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

سازمان امدادرسانی غزه اعلام کرد که امدادگران فلسطینی در اواخر شامگاه شنبه موفق به کشف یک گور دسته‌جمعی حاوی پیکر 50 شهید در محوطه بیمارستان «الناصر» در شهر خان یونس شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، سازمان امدادرسانی غزه تأکید کرد که نیروهای امدادی به کار جست‌وجو ادامه خواهند داد و انتظار می‌رود تعداد بیشتری از این نوع گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان یافت شود.

نظامیان ارتش اشغالگر در 26 بهمن سال گذشته به بیمارستان الناصر شهر خان یونس یورش بردند و دهها نفر را در داخل بیمارستان از بیمار و کادر درمانی تا آوارگانی که داخل بیمارستان پناه گرفته بودند را به شهادت رسانده یا بازداشت کردند. بخش‌های وسیعی از بیمارستان نیز در این یورش تخریب شد.

با خروج ارتش اشغالگر از خان یونس در 19 فروردین، این مجال برای نیروهای امدادی پیش آمده است تا بتوانند پیکر شهدایی که زیر آوار مانده یا در گورهای دسته‌جمعی مدفون شده‌اند را پیدا کنند.

در تاریخ 21 فروردین نیز ۳۸۱ پیکر بی‌جان در اطراف بیمارستان «الشفا» غزه پیدا شد. 5 روز پیش نیز پیکرهای ۹ شهید از زیر آوار در محوطه بیمارستان الشفای غزه بیرون کشیده شد.پیش‌بینی می‌شود پیکر بیش از 7 هزار شهید همچنان زیر آوار ساختمان‌ها مانده باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها