اذعان تحلیلگر صهیونیست به پیامدهای ویرانگر جنگ غزه

اذعان تحلیلگر صهیونیست به پیامدهای ویرانگر جنگ غزه
دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 - 20:57

یک تحلیلگر صهیونیست ابراز عقیده کرد که بعد از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه، هیچ گریزی از اذعان به ناکامی بزرگ تل‌آویو در تامین امنیت داخلی رژیم اسرائیل وجود ندارد.

العالم ـ‌ فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، "عاموس هرئیل" تحلیلگر روزنامه "هاآرتص" در مقاله‌ای نوشت: طی رویدادهای اخیر به‌خصوص حمله موشکی ایران به اراضی اشغالی و افزایش حملات حزب‌الله لبنان به مناطق شمالی، حدود ۵۰ هزار تن از ساکنان مرزهای شمالی خانه‌های خود را تخلیه کرده و هنوز بازنگشته‌اند، و بازگشت ساکنان حاشیه غزه به خانه‌های‌شان نیز به کندی صورت می‌گیرد و بسیاری از اهالی همچنان منتظر بازسازی خانه‌های ویران‌شده هستند.

وی اظهار داشته که در چنین وضعیتی، اهداف اعلام‌شده از جنگ علیه حماس تحقق نیافته و هنوز حکومت حماس در باریکه غزه بر قوت خود باقی است و قدرت نظامی آن نیز هنوز پابرجاست و اجازه فراهم شدن شرایط برای آزادی همه اسرا را نمی‌دهد.

هرئیل ضمن اشاره به شکاف عمیق در جامعه صهیونیستی، تاکید کرد که اسرای صهیونیست در وضعیت فرسایشی قرار دارند و رژیم نسبت به این مسئله بی‌تفاوت است و به خانواده‌های این اسرا پاسخگو نیست.

وی افزود که رژیم صهیونیستی در سایه تحولات گسترده بین‌المللی، در یک "تله استراتژیک" گرفتار شده و از جمله این تحولات، به اتحاد و مقاومت ائتلاف روسی-ایرانی- چینی طی سالیان طولانی اخیر علیه سلطه آمریکا اشاره کرد.

هرئیل پیش‌بینی کرد که خطر بزرگ‌تری در بلندمدت در انتظار رژیم اسرائیل است و به سرنوشتی شبیه سرنوشت اوکراین تبدیل خواهد شد. وی همچنین ادامه جنگ را برای حیات اقتصادی رژیم مشکل‌آفرین دانست.

وی ادامه داد: تله استراتژیکی که اسرائیل در آن دچار شده در غزه، لبنان، کرانه باختری و در مقابل ایران و به زودی در مقابل ترکیه مصداق می‌یابد، همچنین در اخبار بدی همچون تصمیم موسسه اعتباری "استاندارد اند پورز" مبنی بر کاهش رتبه اعتباری اسرائیل که با سخنان توخالی و وعده‌های پوچ نتانیاهو، نخست‌وزیر کاملا مغایرت دارد.

وی اشاره کرد که دولت آمریکا در مقابل رژیم صهیونیستی سیاست هویج و چماق را در پیش گرفته و این امر منعکس‌کننده وضعیت روابط آنها است.

پربیننده ترین خبرها