دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی؛

فرمانده منطقه مرکزی ارتش اشغالگر کناره‌گیری می‌کند

دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 - 21:59

درپی ناکامی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش این رژیم از سمت خود استعفا کرد. پس از آن نیز رئیس اپوزیسیون رژیم از نخست‌وزیر خواستار شد که همین راه را درپیش گرفته و هرچه زودتر از سمت خود کناره‌گیری کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، پس لرزه های نبرد طوفان الاقصی و ناکامی‌های میدانی رژیم صهیونیستی در غزه همچنان این رژیم را تکان می‌دهد که یکی از آنها استعفای "اهارون هالیفا" رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش است.

هالیفا اسعفای خود را ناشی از ناکامی‌اش در جلوگیری از حمله مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی در هفتم اکتوبر عنوان کرد.

هالیفا در پستی در شبکه "ایکس" اذعان کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون در چنین شرایط ناگواری قرار نگرفته بود.

گفتنی است که هالیفا در ابتدای تجاوز به غزه خود را مسئول ناکامی‌های این دستگاه اطلاعاتی دانسته بود که به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، اجازه حمله حماس به اراضی اشغالی را داد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم اشغالگر راه را برای اختلافات و درگیری‌های بیشتری در داخل این رژیم باز می‌کند، همانطور که مقدمه‌ای برای عزل بسیاری از مسئولان عالی‌رتبه سیاسی،‌ نظامی و امنیتی در رژیم نیز خواهد شد.

"یائیر لاپید" رهبر حزب اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با استقبال از استعفای هالیفا، به نخست‌وزیر کنونی رژیم "بنیامین نتانیاهو" نیز پیشنهاد داد که همین شیوه را در پیش گرفته و او نیز از سمت خود استعفا کند.

ساعاتی پیش نیز "یهودا فوکس" فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی پس از سه سال خدمت در این منصب، تصمیم خود برای استعفا را به "هرزی هالوی" رئیس ستاد مشترک ارتش ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، فوکس گفته است که تا آگوست سال جاری میلادی از منصب خود استعفا خواهد کرد.

این تحولات در شرایطی اتفاق افتاده که صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی خواستار محاکمه مسئولین نظامی و سیاسی رژیم بخاطر ناکامی در جنگ غزه شده‌اند. اپوزیسیون‌ها و خانواده‌های اسرا نیز هر هفته دست به تظاهرات زده و خواستار عزل نتانیاهو و عقد قرارداد تبادل اسرا با مقاومت می شوند.

پربیننده ترین خبرها