رئیس جمهور از پاکستان عازم سریلانکا شد + فیلم

رئیس جمهور از پاکستان عازم سریلانکا شد + فیلم
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 - 07:45

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان پس از دیدار با مقام‌های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، صبح امروز (چهارشنبه) عازم سریلانکا شد.

العالم ـ ایران ـ ساسی

بنابر این گزارش، آیت‌الله رئیسی با بدرقه ریاض حسین پیرزاده وزیر فدرال مسکن پاکستان، سروزیر و استاندار ایالت سِند کراچی را به مقصد سریلانکا ترک کرد.

رئیسی امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) به دعوت رسمی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا در سفری یک روزه به این کشور عزیمت کرده است.

وی در این سفر همراه با رئیس جمهور سریلانکا در مراسم افتتاح و آغاز بهره‌برداری رسمی از «ابر پروژه چندمنظوره اومااویا» شامل ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، شرکت خواهد کرد.

رئیس جمهور عصر روز گذشته با استقبال سروزیر و استاندار ایالت سِند وارد شهر کراچی مرکز این ایالت در جنوب پاکستان شد.

ادای احترام به بنیانگذار فقید پاکستان، دریافت دکترای افتخاری دانشگاه کراچی، دیدار با مقامات ارشد دولت ایالتی و سخنرانی در نشست نخبگان علمی و اقتصادی از برنامه‌های رئیس جمهور در آخرین روز از سفر به پاکستان بود.

رئیس جمهور اسلامی ایران در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، بنابر دعوت رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان صبح روز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

آیت الله رئیسی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. محمد اسحاق دار وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس آیت‌الله رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از رئیس جمهور اسلامی ایران استقبال کرد. پس از آن دیدارهای دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور آیت الله رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهمنامه همکاری نیز امضا کردند.

آیت الله رئیسی سپس با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیدار روسای مجالس سنا و ملی پاکستان، فرمانده ارتش این کشور با رئیس جمهور و برگزاری نشست صمیمانه با نخبگان و اندیشمندان پاکستانی از دیگر برنامه‌های رئیسی بود.

پربیننده ترین خبرها