تصمیم اسپانیا و 4 کشور دیگر برای به رسمیت شناختن فلسطین

تصمیم اسپانیا و 4 کشور دیگر برای به رسمیت شناختن فلسطین
پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1403 - 18:32

منابع آگاه از وزارت خارجه اسپانیا با بیان این که پدرو سانچز نخست وزیر و خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه این کشور بارها از  تصمیم کشورشان برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی سخن گفته اند، از تصمیم مادرید و چهار کشور دیگر برای اعتراف به کشور مستقل فلسطینی خبر دادند.

العالم-اروپا

به گفته این منابع، ابتکار به رسمیت شناختن کشور فلسطین قرار است در مدت کوتاهی محقق شود و انتظار می‌رود اسپانیا با 4 کشور مشترکا در این خصوص اقدام کنند.

به این ترتیب اسپانیا با مالت، ایرلند، اسلوونی که در بیانیه مشترک قبلی خود قول داده بودند در صورت ایجاد شرایط مناسب کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند با همراهی نروژ که حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرده بود، وارد عمل شوند.

منابع اسپانیایی اعلام کردند که پس از جامائیکا تعداد کشورهای جهان که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند به 140 کشور رسیده است که به زودی با اعتراف این پنج کشور، این تعداد به 145 کشور افزایش خواهد یافت.

این منابع خاطرنشان کردند که اعتراف به کشور فلسطینی یکی از وعده های انتخاباتی دولت اسپانیا و نخست وزیر آن است و اینک زمان مناسب برای این امر فرا رسیده است و بیش از این انتظار جایز نیست.

پربیننده ترین خبرها