همزمان با تلاش های فشرده مصر

نشست شورای جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی معامله احتمالی مبادله اسرا

نشست شورای جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی معامله احتمالی مبادله اسرا
جمعه 7 ارديبهشت 1403 - 14:24

در ساعت های گذشته، سخن درباره ی تلاش‌های فشرده میانجی‌ها به‌ویژه مصر و با آگاهی دولت آمریکا با هدف احیای توافق تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی، شامل آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال باریکه غزه، افزایش یافته است.

العالم - فلسطین اشغالی

برخی منابع مطبوعاتی گزارش دادند شورای جنگ رژیم صهیونیستی نشستی را برای بررسی تحولات توافق تبادل اسرا و عملیات نظامی برنامه ریزی شده در رفح، واقع در جنوب نوار غزه در مرز با مصر آغاز کرد.

شبکه اطلاع رسانی رژیم صهیونیستی "کان" گفت: وزرای کابینه کوچک از هم اکنون شروع به تدوین خطوط کلی کرده اند که قرار است مبنای مذاکرات جدید با "حماس" باشد.

دو منبع آگاه از پیشرفت مذاکرات گفتند وزرا، روز چهارشنبه در قاهره درباره ی گفتگوهای هرتسی هالیفی رئیس ستاد ارتش و رونان بار، رئیس شین بت، با عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر در قاهره، موضوعات جدیدی دریافت کردند.

یک منبع اسرائیلی افزود: "از آنجایی که مصرمعتقد است تلاشش بر تحرکات اسرائیل در رفح تاثیر دارد، برای پیشبرد مذاکرات تلاش می کند."

برخی رسانه های اسرائیلی و عربی تاکید کردند که مصر ابتکار عملی را مبنی بر توقف تهاجم به شهر رفح در ازای از سرگیری مذاکرات با هدف دستیابی به توافق مبادله گروگان ارائه کرده است که شامل توافقنامه جدید بر اساس توافق پاریس است.

این در حالی است که جنبش حماس ضمن اعلام آمادگی را برای آتش بس طولانی تصریح کرده است که توافق جامعی را برای توقف جنگ و آغاز فرآیند سیاسی - که منجر به ایجاد یک کشور فلسطینی می شود -، پیشنهاد داده و متعهد شده است پس از آن سلاح را کنار می گذارد.

شایان ذکر است که خلیل الحیه، معاون رئیس حماس در غزه، از آمادگی این جنبش برای موافقت با آتش بس برای یک دوره پنج ساله یا بیشتر و کنار گذاشتن سلاح های خود و تبدیل به یک حزب سیاسی در صورت ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967خبر داد.

پربیننده ترین خبرها