کارشناس فلسطینی:

دستاویز حمله به رفح، آخرین برگه نتانیاهو برای چنگ زدن به قدرت است

شنبه 8 ارديبهشت 1403 - 15:32

پژوهشگر سیاسی فلسطینی گفت: حمله نظامی به غزه همه کارکردهای خود را از دست داده است و اکنون تهدید حمله به رفح، آخرین دستاویزی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از آن برای اعمال فشار بر مصر و در نهایت مقاومت استفاده کرده و در صدد است آنها را وادار به پذیرش شروط خود کند.

العالم - فلسطین اشغالی

عمار خضر، پژوهشگر مسائل سیاسی درباره مذاکرات جاری و طرح رژیم صهیونیستی – که از طریق مصر ارائه شده است - به شبکه خبری العالم گفت: این رژیم به دلیل شرایط و اوضاع داخلی خود، به شدت تحت فشار است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در همه پرونده های خود شکست خورده است و اکنون به دلیل شرایط منطقه ای و بین المللی برای ارائه طرح های جدید دست به دامان میانجی گران شده است. این رژیم که در تلاش است به کار مقاومت پایان دهد، تلاش می کند همه آن چیزهایی را که در میدان جنگ به دست نیاورده است در مذاکرات کسب کند.

پژوهشگر سیاسی فلسطینی خاطرنشان کرد، هدف از تحریک محافل بین المللی به ویژه بیانیه 18 کشور، اعمال فشار بر مقاومت است. این رژیم تلاش می کند مسئولیت حوادث جاری را بدون توجه به اوضاع وخیم انسانی و حقوق ملت فلسطین به گردن مقاومت بیندازد.

عمار خضر گفت که تهدید به حمله به رفح صرفا یک کارت جدید است که نتانیاهو می خواهد با استفاده از آن، مقاومت را تحت فشار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد که: مقاومت هشیار است و می داند که این کارت، اخرین کارت نتانیاهو است که از بیم لو رفتن، هرگز آن را به طور کامل افشا نمی کند... او می خواهد تا جایی که ممکن است منطقه را به همین منوال در دور مذاکرات کنونی سرگرم کرده تا برای خود وقت بخرد و اندکی بیشتر در صدر قدرت باقی بماند.

پربیننده ترین خبرها