هزاران انگلیسی و یهودی جنایات صهیونیستها در غزه را محکوم کردند + فیلم

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 - 13:57

هزاران نفر از مردم انگلیس با حضور در خیابان های لندن در تظاهرات ضد تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی به باریکه غزه شرکت کردند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرنگار العالم از لندن، شرکت کنندگان در این تظاهرات ، توقف صادرات سلاح به رژیم اشغالگر و تلاش برای آتش بس در باریکه غزه را خواستار شدند.

بر اساس این گزارش، صدها هزار نفر از مردم انگلیس با مشارکت در سیزدهمین تظاهرات ملی به نشانه اعلام همبستگی با فلسطین ، شعار «صادرات اسلحه به اسرائیل را متوقف کنید و آتش بس را برقرار کنید» سردادند.

این تجمع درحالی برگزار می شود که دانشگاه های بریتانیا نیز صحنه اعتراض های گسترده جوانان به تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه است.

یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار شبکه العالم گفت : بسیاری از یهودی ها دراین اعتراض ها مشارکت دارند و از آنچه در باریکه غزه روی می دهند ، خشمگین هستند. بیشتر یهودیان در تظاهرات ضد صهیونیستی شرکت می کنند و می گویند : ما می خواهیم شاهد فلسطین آزاد از نهر تا بحر باشیم.

به گزارش خبرنگار العالم ، این تظاهرات این بار از مقابل ساختمان پارلمان بریتانیا شروع شد و به سمت بزرگ ترین پارک پایتخت ادامه یافت.

بر اساس این گزارش، با توجه به تهدیداتی که از سوی یک گروه حامی رژیم اشغالگر با شعار (کافی است) صورت گرفته است، این اولین باری است که اجازه برگزاری تظاهرات در این مکان تحت تدابیر شدید امنیتی داده می شود.

یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار العالم گفت: درخیابان ها تظاهرات کردیم ، اما آنچه که به آن دست نیافته ایم ، اعمال فشار کافی برجنبش اتحادیه ها و پارلمان برای جلوگیری از صادر کردن سلاح برای اسرائیل است.

بریتانیا صحنه جنبش های گسترده برای همبستگی با غزه است و مردم این کشور نیز مانند بسیاری دیگر از مناطق دنیا با برگزاری تجمع و تظاهرات ، خشم خود را از تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کشتار مردم بی دفاع این منطقه اعلام کردند.

برخی از مردم انگلیس با اعتصاب های چند روزه انزجار خود را از جنایت های رژیم صهیونیستی درحق ملت فلسطین اعلام داشته اند. برخی دیگر با اعتصاب سه ماه خواهان آتش بس در غزه شده اند.

این اقدامات درحالیست که درخواست های بسیاری برای مجازات سیاستمداران بریتانیایی صورت گرفته است که به وعده های خود در انتخابات آینده عمل نکرده اند.

یک خانم تظاهرکننده گفت: من از ولز برای شرکت در این تظاهرات گسترده آمده ام زیرا نمی خواهم که کودکان کشته شوند. ما به این تظاهرات ادامه خواهیم داد زیرا هم نمی خواهیم که کودکان کشته شوند و هم می خواهیم که فلسطین آزاد شود . من بیش از بیست سال است که حامی فلسطین هستم و با فلسطینی ها اعلام همبستگی کرده ام.

پربیننده ترین خبرها