دیپلمات سابق آمریکا: هراس کارکنان وزارت خارجه از اظهارنظر در مورد غزه

دیپلمات سابق آمریکا: هراس کارکنان وزارت خارجه از اظهارنظر در مورد غزه
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - 11:22

یک دیپلمات سابق وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کارکنان این وزارتخانه از بیان نظرات آشکار در مورد جنگ غزه هراس دارند و حتی از بردن اسم این باریکه امتناع می‌کنند.

العالم - آمریکا

هالا راریت دیروز در مصاحبه ای با روزنامه واشنگتن پست، گفت: بسیاری از کارمندان این وزارتخانه از بیان آشکار نظراتشان در مورد غزه که مغایر با موضع رسمی دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا باشد، هراس دارند.

وی اوایل ماه آوریل (فروردین) در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه و حمایت بی قید و شرط آن از رژیم اسرائیل، از سمت خود به عنوان سخنگوی عربی زبان وزارت امور خارجه ایالات متحده کناره گیری کرد.

این دیپلمات سابق در ادامه مصاحبه‌اش اضافه کرد: بسیاری از افراد مشغول در وزارت امور خارجه آمریکا از بیان احساسات و نظرات خود در مورد جنگ غزه بیم دارند. آنها از بردن اسم غزه هم می ترسند.

به گفته راریت، او حتی به اجبار از مصاحبه با رسانه های عربی درباره غزه امتناع می‌کرده است، چراکه باور داشت چنین مصاحبه‌های رسمی، اساسا تحرک آمیز بودند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: آنها [مقامات وزارت امورخارجه] بر حق دفاع اسرائیل از خود تاکید می کردند، اما هیچ اشاره ای به وضعیت اسفناک فلسطینی ها نمی شد. من به لحاظ اخلاقی نمی توانستم با این شرایط کنار بیایم.

به گزارش ایرنا، راریت نخستین دیپلمات آمریکایی نیست که در اعتراض به سیاست دولت بایدن در غزه استعفا داده است. جاش پل در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) به عنوان یکی از مقام‌های ناظر بر انتقال تسلیحات به کشورهای خارجی، در اعتراض به تداوم کمک های نظامی آمریکا به [رژیم] اسرائیل استعفا کرد.

آنل شلاین از دیگر افسران وزارت امور خارجه آمریکا در امور مربوط به خاورمیانه نیز به دلیل مخالفت با سیاست بایدن در مورد غزه از سمت خود کناره گیری کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها