تصحیح ۱۴۸ مورد اشتباه در سخنان بایدن از آغاز ۲۰۲۴ 

تصحیح ۱۴۸ مورد اشتباه در سخنان بایدن از آغاز ۲۰۲۴ 
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - 19:59

کارکنان بخش ارتباطات کاخ سفید، از آغاز سال ۲۰۲۴ تاکنون دست‌کم ۱۴۸ مورد اشتباه در اظهارات عمومی رئیس‌جمهوری آمریکا را تصحیح کرده‌اند.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم، بعد از هر سخنرانی "جو بایدن" رئيس‌جمهور آمریکا یا حضور وی در نشست مطبوعاتی، کاخ سفید متنی رسمی از سخنان او را منتشر می‌کند.

روزنامه "دیلی کولر" در گزارشی نوشت که کارکنان ارتباطات کاخ سفید در بسیاری از موارد به تصحیح یا تغییر سخنان بایدن و در مواردی هم به افزودن بخشهایی به اظهارات رسمی وی اقدام می کنند تا اظهارات وی با سیاستهای رسمی کاخ سفید یا در برخی موارد هم با عالم واقع همخوانی و هماهنگی داشته باشد.

در این گزارش آمده است که در مواردی هم باید اظهارات رسمی تغییر کند تا چیزی کاملا برعکس گفتههای بایدن را منتقل کند.

در این گزارش آمده است که کاخ سفید در فاصله زمانی (اول ژانویه تا ۲۴ آوریل ) تصحیحاتی را در ۱۱۸ بیانیه یا سخنرانی یا گفتگو با خبرنگاران در متن سخنان بایدن انجام داده و اظهارات وی را دست کم ۱۴۸ بار تصحیح کرده است.

به نوشته دیلی کولر، در برخی موارد، تصحیحها به اسامی و تاریخها و عناوین سازمان‌ها مربوط می‌شود و در برخی موارد دیگر فعل‌ها تغییر می‌کند و در برخی موارد هم مفهوم سخنان بایدن به طور کامل تغییر می‌کند.

به گفته کارکنان کاخ سفید، گاهی کلماتی که رئیس‌جمهور نمی‌گفت ولی باید می‌گفت، به متن‌ها اضافه می‌شود.

این روزنامه به انتشار برخی از اظهارات بایدن و اصلاحات انجام شده در آن اقدام کرد.

در یکی از متن‌های منتشر شده از یک سخنرانی بایدن، در یک مراسم تبلیغات انتخاباتی آمده است: در بخش عمده از آمریکا واکسیناسیون صورت گرفت.. وقتی من عهده‌دار سمت ریاست‌جمهوری شدم، این بیماری را با کمتر از ۲۰۰ میلیون نفر - با کمتر از ۲ میلیون نفر - پشت سرگذاشتیم .. امروز ۷۲۰ (۲۷۰) میلیون امریکایی به واکسن کووید واکسینه شده اند.

طبق اعلام دفتر آمار آمریکا، مجموع جمعیت این کشور حدود ۳۳۳ میلیون نفر است.

طبق گزارش دیلی کولر، بایدن در فاصله اول ژانویه تا ۲۴ آوریل ، بایدن درمجموع ۲۰ بار اسامی یا القاب و اماکن و گروه‌ها را به اشتباه گفت. بایدن آمار موفقیت‌هایش اشتباه کرد و ۱۲ بار در بیان اعداد هزار، میلیون، میلیارد و تریلیون اشتباه کرد.

بایدن همچنین موقع بیان داستان و یا خاطره در ذکر ضمیرها مرتکب اشتباه شده و هنگام اشاره به اسم "دونالد ترام‍پ" رئیس‌جمهور سابق، چند بار به جای ضمیر "او"، از ضمیر "ما" استفاده کرده است.

در این ارتباط، ۱۳ مورد تصحیح دراین رابطه در متن‌های کاخ سفید انجام شده است.

کاخ سفید هنوز هیچ واکنش یا توضیحی درباره گزارش دیلی کولر نداشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها