نامه خانواده‌های اسرای اسرائیلی به سران ارتش:‌ حمله به رفح تله مرگ است

نامه خانواده‌های اسرای اسرائیلی به سران ارتش:‌ حمله به رفح تله مرگ است
شنبه 15 ارديبهشت 1403 - 20:53

بیش از 600 تن از اعضای خانواده‌های اسرای اسرائیل نزد حماس در نامه‌ای به وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک این رژیم، در خصوص حمله به شهر رفح هشدار دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

بیش از 600 نفر از خانواده‌های اسرای اسرائیلی نزد حماس در نامه‌ای به «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوِی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، حمله به رفح را «تله مرگ» توصیف کرده و خواستار عدم ورود زمینی به این شهر شدند.

به نوشته روزنامه معاریو، در این نامه آمده است: «ما به شما اعتماد نداریم، چرا که برخی تصمیمات نظامی، همانند ورود زمینی به شهر "حمد" در خان یونس به دلایل سیاسی گرفته می‌شود.

همزمان با این نامه صدها اسرائیلی امروز نیز با تجمع در بوستان علوم در شهر رحوفوت در 35 کیلومتری جنوب تل‌آویو خواستار توافق با حماس برای حماس و آزادی اسرا شدند.

در این راستا «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی امروز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس؛ ضمن هشدار مجدد به تل‌آویو درباره هرگونه حمله زمینی به رفح، اعلام کرد که این اقدام به جاری شدن «حمام خون» منجر خواهد شد.

علی‌رغم این هشدارها، روزنامه وال استریت ژورنال امروز به نقل از مقام‌های مصری گزارش کرد که رژیم اسرائیل که به دلیل اصرار برای پیشبرد طرح حملات زمینی در رفح از سوی جامعه بین‌المللی تحت فشار قرار گرفته هم‌اکنون یک هفته به حماس فرصت داده تا با آتش‌بس غزه موافقت کند در غیر این صورت تل‌آویو حمله زمینی به رفح را پیش خواهد برد.

فارس

پربیننده ترین خبرها