خط و نشان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین

خط و نشان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 - 09:05

با گزارش دامنه تظاهرات مسالمت‌آمیز در دانشگاه‌های ایالات متحده در حمایت از فلسطین، رئیس مجلس نمایندگان این کشور لغو روادید دانشجویی را به‌عنوان یکی از گزینه‌ها برای مقابله با معترضان پیشنهاد داده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، "مایک جانسون" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با وب‌سایت "اکسیوس" گفت:‌ جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آماده اعمال فشار به دانشگاه‌ها به منظور پایان دادن به خشونت و تخریب ناشی از اعتراضات دانشجویان ضد جنگ میان اسرائیل و حماس هستند.

این مقام آمریکایی افزود: باید ایده لغو روادید دانشجویان خارجی شرکت‌کننده در تظاهرات مطرح شود و همچنین لغو معافیت‌های مالیاتی برای تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌ها درخصوص تظاهرات، مد نظر قرار بگیرد.

جانسون همچنین گفته است:‌ دانشجویان خارجی، که با گروه‌هایی مانند حماس همدردی می‌کنند حق ندارند در آمریکا باشند.

این سخنان تهدیدآمیز در حالی از سوی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مطرح می‌شود که معترضان نیز خواستار استعفای رئیس مصری‌تبار دانشگاه بسیار معتبر "کلمبیا" به دلیل اجازه به پلیس برای ورود به محوطه دانشگاه هستند که در پی آن، افزون بر ۱۰۰ دانشجو بازداشت شدند.

طی چند روز گذشته تظاهرات مشابهی در دانشگاه "هاروارد"، "کالیفرنیا" و "تگزاس" در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر در باریکه غزه و کمک‌های مالی آمریکا به این رژیم برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها