به دنبال موضع‌گیری روسیه در پایگاه "نیامی"؛

ارتش آمریکا آمادگی نظامی خود در نیجر را افزایش داد

ارتش آمریکا آمادگی نظامی خود در نیجر را افزایش داد
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 - 13:00

به دنبال موضع‌گیری روسیه در همان پایگاهی، که آمریکایی‌ها و تعدادی آلمانی و ایتالیایی در آن مستقر هستند، نیروهای نظامی آمریکا از "آمادگی فزاینده‌شان" خبر دادند.

العالم- آفریقا

به گزارش العالم، یک منبع امنیتی در نیجر به خبرگزاری "اسپوتنیک" اعلام کرد که نظامیان آمریکایی در نیجر به دلیل استقرار روسیه در همان پایگاهی که آمریکایی‌ها در آن مستقر هستند از "افزایش سطح آمادگی" خود خبر دادند.

منبع مذکور تصریح کرد: روس‌ها در پایگاه هوایی "۱۰۱" (پایگاه نیامی)، در کنار آمریکایی‌ها مستقر هستند و در این پایگاه همچنین حدود ۱۵۰ سرباز ایتالیایی و حدود ۱۰۰ نظامی آلمانی خدمت می‌کنند.

او افزود: آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها با آرامش رفتار می‌کنند و ایتالیایی‌ها در نزدیکی نظامیان روسیه مشغول ورزش صبحگاهی و دو می‌شوند.

این منبع خاطرنشان کرد: سطح آماده‌باش نیروهای آمریکایی افزایش یافته است و آنها دائما کلاه ایمنی و زره محافظ بر سر دارند و بسیار عصبی رفتار می‌کنند.

پیش از این، "لوید آستن" وزیر دفاع آمریکا گفته بود که کشورش وضعیت نیجر به‌ویژه به‌ویژه در ارتباط با پایگاه آمریکایی مستقر در این کشور را زیر نظر دارد.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر از طرح واشنگتن برای آغاز گفت‌وگو با مقامات نیجریه درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از این کشور آفریقایی خبر داده بود.

زمانی که نیروهای روسی ماه گذشته میلادی وارد نیجر شدند، مشخص نبود که در کجا اقامت دارند. یک مقام آمریکایی ادعا کرده بود که آنها اکنون در طرف دیگر پایگاه نیامی، معروف به (پایگاه هوایی ۱۰۱) قرار دارند و نزدیک نیروهای آمریکایی نیستند. این پایگاه در کنار فرودگاه بین‌المللی دیوری هامانی است، جایی که سایر نیروهای بین‌المللی ، مانند آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها، نیز در آن ساکن هستند.

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند. رهبران کودتای نیجر همچنین برای برای تامین امنیت به نیروهای گروه روسی "واگنر" متوسل هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها