پس از گذشت بیش از دو هفته صورت گرفت؛

اولين اعتراف رسمی رژیم صهیونیستی به حمله به اصفهان

اولين اعتراف رسمی رژیم صهیونیستی به حمله به اصفهان
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 - 16:36

عضو کابینه امنیتی رژيم صهيونيستي، در اولین اعتراف رسمی حمله ناکام این رژیم به ایران را که در آوریل گذشته رخ داد، علنی اعلام کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش اسکای نیوز عربی، "میری رگو" وزیر حمل و نقل و عضو کابینه امنیتی رژيم صهيونيستي، در اعترافی که اولین اعتراف رسمی رژیم اسرائیل به این حادثه محسوب می شود، مسئولیت تل آویو را در حمله ناکام به ایران (اصفهان) که در آوریل گذشته رخ داد، علنی اعلام کرد و بدین ترتیب مسوولیت رسمی تبعات این اقدام تجاوزکارانه و هر چند ناکام، رسما متوجه این رژیم شده است.
رژیم صهیونیستی به خاطر ترس از تبعات بین المللی، از اعلام علنی حملات مکرر و مغایر با قوانین بین المللی خود که هر از گاهی خاک سرزمین های سوریه، لبنان و دیگر کشورهای منقطه را به صورت مخفیانه هدف قرار می دهد، خودداری می کند.

تصویر "میری ریغیف" وزیر حمل و نقل و عضو کابینه امنیتی رژيم صهيونيستي

این عضو امنیتی در بیانیه‌ تلویزیونی شنبه شب خود گفت: "حمله اسرائیل به اصفهان در پاسخ به حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل بوده است".

اين اعتراف مسئول امنيتي رژیم صهیونیستی درباره حمله به یک پایگاه هوایی اصفهان در حالی صورت می گیرد که تاکنون رژیم صهیونیستی رسما از اعتراف به آن خودداری کرده است.

او مدعی شد: «ما با پاسخ خود پیامی ارسال کردیم که از سوی ایران دریافت شد و دنیا فهمید که اسرائیل احمق نیست.»

وی در گفت‌وگو با شبکه 14 راست‌گرای رژیم اسرائیل ادامه داد: ما موفق شدیم پرتاب‌های ایران را رهگیری کنیم و این داستان همچنان در مورد اینکه اگر (یکی از موشک‌ها یا پهپادهایش) در اسرائیل فرود می‌آمد چه اتفاقی می‌افتاد، ادامه خواهد یافت. "

هنگامی که از این وزیر عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره موافقت کابینه این رژیم با پاسخ معتدل» به اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل سؤال شد، او گفت: «پاسخ رخ داد و پیام ابلاغ شد».

وی افزود: اکنون باید مسئولانه عمل کنیم و ببینیم که در نهایت چگونه می‌توانیم همه جبهه‌ها را مدیریت کنیم، در حالی که غزه، بازگشت گروگان‌ها و از بین بردن حماس در زمره اولویت های اصلی است.

به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه اصفهان، این حمله خساراتی در پی نداشت زیرا ریز پرنده های (پهپادها) این رژیم از سوی پدافند هوایی سرنگون شدند.

در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، تهران عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی اجرا و ا علام کرد که این حمله بر اساس حق مشروع برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل صورت گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه ( 26 فروردین)، سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک را به سوی دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی به ویژه پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی که از آنجا حمله به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفته بود، شلیک کرد و به مواضع مورد نظر ضربه زد.

این عملیات در پاسخ به حمله روز 13 فروردین رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ارشد ایرانی در این کشور صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها