مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با آزادی مروان البرغوثی

مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با آزادی مروان البرغوثی
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - 04:18

تشکیلات خودگردان فلسطین با آزادی «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در صورت اجرای توافق مبادله اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس، مخالف است.

العالم-فلسطین اشغالی

تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا و رژیم صهیونیستی خواسته است تا اجازه آزادی اسیر مروان البرغوثی از زندان‌های صهیونیستی را ندهند.

این منابع افزودند: علت این درخواست این است که البرغوثی تهدیدی برای رهبری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود و حماس بر آزادی او در جریان مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی، مصمم است.

پیش تر کانال ۱۱ رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که تل آویو با آزادی مروان البرغوثی بنا به درخواست حماس مخالفتی ندارد اما مخالف انتقال وی به کرانه باختری است و می‌خواهد که او به غزه منتقل شود.

در همین رابطه روزنامه عبری‌ زبان هاآرتص، نوشت: دادگاه (رژیم) اسرائیل درخواست مروان البرغوثی اسیر فلسطینی برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد.

البرغوثی در سال ۲۰۰۲ به اتهام تشکیل گردان‌های شهدای الاقصی بازداشت و توسط دادگاه رژیم صهیونیستی به پنج بار حبس ابد محکوم شد.

البرغوثی در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفته بود که از پشت میله‌های زندان در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین شرکت کند اما این انتخابات به دلیل اختلافات برگزار نشد.

پربیننده ترین خبرها