رای‌الیوم : نتانیاهو همه را فریب داده و بر تداوم جنگ و کشتار جمعی اصرار دارد

رای‌الیوم : نتانیاهو همه را فریب داده و بر تداوم جنگ و کشتار جمعی اصرار دارد
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - 09:31

روزنامه عرب زبان رای الیوم با اشاره به سرانجام نرسیدن مذاکرات آتش بس در غزه و این که نشانه ها از دور بودن توافق حکایت دارد، نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی همه را فریب داده و مشخص نیست که چه زمانی حاضر به پذیرش شروط مقاومت برای آتش بس خواهد بود.

العالم - آسیا

رای الیوم در مطلبی با اشاره به روند مذاکرات مربوط به آتش بس غزه نوشت که پس از اینکه فضای مثبتی بر روند این مذاکرات میان حماس و تل آویو با میانجی گری مصر و قطر انجام شد و وعده نزدیک بودن دستیابی به توافقی داده شد که به جنگ خونین در غزه خاتمه پیدا کند، این وضعیت زیاد دوام نیافت و نشانه های شوکه کننده تاکید بر این دارد که توافق همچنان دور از دسترس است.

این رسانه افزود: مواضع ساعات گذشته مقامات صهیونیست و مسئولان حماس تاکید بر این نکته است که همچنان توافق دور از دسترس است و موانع بسیاری در مسیر برقراری آتش بس در غزه وجود دارد؛ موضوعی که یاس را در میان ساکنان نوار غزه که منتظر پایان جنگ و درد و رنج های خود هستند، ایجاد کرد.

به نوشته رای الیوم، با وجود تمام تلاش‌های مصر برای ایجاد فضای مثبت در پرونده مذاکرات و موفقیت آن، اما حقیقتی که در داخل اتاق های بسته رخ می دهد، با مواضع رسانه ای از زمین تا آسمان تفاوت دارد و میزان دوری در دستیابی به توافق آتش بس و مبادله اسیران میان تل آویو و حماس را نشان می‌دهد.

این رسانه ادامه داد: «محمود مردوای» از رهبران حماس بر خواسته های حماس مبنی بر بازگشت آوارگان، بازسازی نوار غزه و خروج اشغالگران به طور کامل از این منطقه تاکید کرد و «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز با اشاره به اینکه این جنبش مانع در مسیر مذاکرات ایجاد نکرده است، نتانیاهو و کابینه او را متهم کرد که روند مذاکرات را به تعطیلی کشانده‌اند.

رای الیوم اضافه کرد: همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که فرصت دستیابی به توافق در جریان مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه و مبادله اسیران بسیار اندک است، هر چند رسانه های مصری از پیشرفت در مذاکرات خبر دادند. یک مقام صهیونیست هم بر ورود ارتش این رژیم به رفح تاکید کرد و اینکه تل آویو به پایان جنگ تن نخواهد داد.

این رسانه عرب زبان نوشت: یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین از موانع زیاد در مسیر مذاکرات به علت مخالفت اشغالگران با آتش بس دائمی خبر داد و این در حالی است که حماس با توافقی که به آتش بس دائمی منجر نشود، مخالف است. نتانیاهو مانع موفقیت مذاکرات می‌شود و اهتمامی به بازگشت اسیران صهیونیست و خواسته های آنها ندارد و جهان را با تداوم جنگ کشتار جمعی به چالش می کشد.

رای الیوم افزود: تلاش‌های میانجی گران قطری و مصر و آمریکا برای قانع کردن طرفین به توافق آتش بس و مبادله اسرا به منظور پایان دادن به جنگ غزه که -بحران بشری و بهداشتی بی سابقه ایجاد کرده و بیش از ۳۴ هزار شهید برجای گذاشته که بیشتر آنان را کودکان و زنان تشکیل می دهند- ادامه دارد. نتانیاهو همه را فریب داده و حماس از دام نجات پیدا کرده و مصر از این روند خشمگین است. آیا نتانیاهو به شروط مقاومت تن می‌دهد یا جنگ ادامه می‌یابد؟

پربیننده ترین خبرها