4 کشتار در رفح طی ساعات گذشته/ افزایش آمار شهدای غزه به 34.735

دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - 17:47

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته چندین کشتار در باریکه غزه مرتکب شده که در نتیجه آن، ۵۲ تن به شهادت رسیده و ۹۰ تن دیگر مجروح شدند. مجموع شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه نیز به ۳۴ هزار و ۷۳۵ شهید و بیش از ۷۸  هزار مجروح رسیده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

غیرنظامیان بی‌دفاع غزه همچنان آماج بمباران های رژیم اشغالگر هستند. از عصر دیروز یکشنبه ۲۲ فلسطینی ازجمله ۸ کودک طی حمله جنگنده های صهیونیستی به ۱۱ خانه در رفح به شهادت رسیده اند.

به گزارش برخی منابع، طی بمباران خانه خاندان ابو لبده در منطقه الجنینه در شرق رفح، ۴ تن به شهادت رسیده که دو تن از آنها کودک بودند. در بمباران منزل خاندان قشطه در منطقه السلام نیز ۹ تن به شهادت رسیده که ۴ تن از آنها کودک بودند.

درپی بمباران خانه ای در شرق رفح نیز ۴ شهروند فلسطینی ازجمله یک نوزاد نیز به شهادت رسیدند.

درپی بمباران خانه متعلق به خانواده ای فلسطینی در منطقه الزهور واقع در شمال رفح نیز چندین نفر مجروح شدند. سازمان دفاع مدنی غزه اعلام کرد که پرسنل این سازمان هنوز با پیامدهای بمباران بیش از ۱۰ خانه درگیر هستند که درپی آنها بیش از ده‌ها شهید، مجروح و مفقود در زیر آوار برجای مانده است.

گفتنی است که آژانس آنروا نسبت به شیوع بیماری های واگیردار در باریکه غزه درنتیجه انتشار زباله در سطح شهر هشدار داد که گرم شدن هوا این مسئله را تشدید می کند.

به گفته این آژانس، زباله ها در سراسر غزه پراکنده اند و باعث افزایش وجود پشه، مگس، موش و درپی آن بیماری های واگیردار شده است و نبود آب تصفیه شده نیز باعث بدتر شدن این وضعیت می شود.

یانیز لینارچیچ کمیسر اتحادیه اروپا برای مدیریت بحران نیز به نوبه خود بر لزوم پایبندی «اسرائیل» به تامین دسترسی امن و سریع به کمک های انسانی به غزه تاکید کرد.

وی اظهار داشت که آتش بس در غزه نیازمند آزادسازی اسرای اسرائیلی و همچنین کمک به گرسنگان غزه است.

پربیننده ترین خبرها