گزارش العالم؛

بازتاب موافقت حماس با پیشنهاد آتش‌بس در میان صهیونیست‌ها

دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - 22:44

خبرنگار العالم در رام الله با اشاره به اینکه کابینه نتانیاهو به دنبال بهانه‌ای برای فرار از آتش‌بس است، به نقل از ایلی کوهن روزنامه نگار صهیونیست گفت: اعلام حماس مبنی بر موافقتش با پیشنهاد مصر و قطر، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار می‌دهد.

العالمفلسطین

فارس صرفندی خبرنگار العالم در رام الله اظهار داشت: الی کوهن میگوید که مذاکره کنندگان اسرائیلی، این پیشنهاد را بدون مراجعه به کابینه صهیونیستی اصلاح کردند.

وی افزود: جری سیمن، تحلیلگر شبکه 13 تلویزیون صهیونیستی که دارای گرایش های راست گرایانه است، گفت: نسخه تایید شده توسط حماس همان نسخه اصلاح شده توسط مصر است که رژیم صهیونیستی آن را قبول ندارد.

خبرنگار العالم به اظهار ات آلون بن دیوید اشاره کرد که در این باره گفته بود که مصر بدون توجه به نظرات رژیم صهیونیستی ساختاری را پیشنهاد کرد که حماس با آن موافقت کرد اما تل آویو هنوز رسما به آن پاسخ نداده است. وی ادعا کرد که مرحله اول عملیات ارتش اسرائیلی در رفح باعث امتیازدهی حماس خواهد شد.

فارس صرفندی خاطرنشان کرد: آویو دولکر می گوید که حماس با ذکاوت سیاسی عمل می ‌کند و معادلات بین‌المللی و داخلی رژیم صهیونیستی را به خوبی می فهمد و می داند که چه زمانی نه بگوید و چه زمان آری بگوید.

خبرنگار العالم ادامه داد: اولد هیر نیز ادعا می کند که فشار نظامی، حماس را به مصالحه و نه موافقت با پیشنهاد مصر و قطر سوق می دهد.

این در حالی است که هاآرتص نوشت: هیئت مذاکره کننده پاسخ حماس را دریافت کرده و در حال بررسی آن است.

خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: ارزیابی کارشناسان در تل آویو آن است که حماس فقط یک عملیات گمراه کننده انجام می دهد، همزمان خانواده اسرای اسرائیلی در غزه وقتی خبر موافقت حماس با آتش بس را شنیدند اعلامیه هایی را در تل آویو منتشر کرده و از کابینه نتانیاهو خواستند که این پیشنهاد را بپذیرد و به طرف توافق و توقف جنگ حرکت کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها