جزییات موافقت حماس با طرح پیشنهادی آتش بس

جزییات موافقت حماس با طرح پیشنهادی آتش بس
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 - 02:33

طرح پیشنهادی آتش بس از سوی قطر و مصر به حماس شامل سه مرحله به هم پیوسته است و مدت زمان مرحله نخست این توافق، ۴۲ روز است که شامل توقف مؤقت عملیات نظامی در غزه می‌شود.

العالم-فلسطین اشغالی

مرحله نخست این طرح پیشنهادی، شامل عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از شرق غزه و فاصله گرفتن از مناطق مسکونی خواهد بود.

به نوشته المیادین، مرحله نخست همچنین توقف پرواز هواپیماهای نظامی و شناسایی در آسمان نوار غزه به مدت ۱۰ ساعت در روز را شامل می‌شود.

از روز نخست این توافق، روزانه ۶۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه که شامل ۵۰ کامیون سوخت می شود راهی نوار غزه خواهد شد که از این تعداد ۳۰۰ کامیون نیز به شمال نوار غزه خواهد رفت.

در روز سوم و پس از آزادی ۳ تن از اسرا، نیروهای اسرائیلی به صورت کامل از خیابان «الرشید» عقب نشینی خواهند کرد.

براساس این گزارش، همچنین بازگشت آوارگان به مناطق مسکونی آغاز شده و کمک‌های بشردوستانه بدون مانع وارد خیابان الرشید خواهد شد.

المیادین افزود: در بیست و دومین روز پس از آزادی نیمی از اسرا، نیروهای اسرائیلی از مرکز نوار غزه؛ محور شهدای «نتساریم» و میدان «کویت» عقب نشینی خواهند کرد.

تعمیر و بازسازی بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، نانوایی‌ها در همه مناطق نوار غزه و در همه مراحل توافق انجام می‌شود.

حماس اسرای غیر نظامی اسرائیلی از میان زنان و جوانان بالای ۱۹ سال و سالخوردگان و بیماران را آزاد می‌کند.

براساس این گزارش، در مقابل، در مقابل هر اسیر اسرائیلی، اسرائیل ۳۰ کودک و زن فلسطینی را براساس فهرستی که حماس ارائه می‌کند، آزاد می‌کند.

حماس همچنین همه سربازان وظیفه زن زنده را آزاد می‌کند و در مقابل نیز اسرائیل ۵۰ تن از اسرای فلسطینی را در مقابل آزادی هر یک سرباز وظیفه زن از زندان‌های خود آزاد خواهد کرد.

طبق این گزارش، حماس سه تن از اسرای اسرائیلی را در روز سوم آزاد خواهد کرد و پس از آن نیز هر هفت روز، حماس سه اسیر اسرائیلی را آزاد می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها