۲۱۴مین روز جنگ در غزه.. آرایش جنگی تانک‌های رژیم اشغالگر و استقرار آنها نزدیک گذرگاه رفح

۲۱۴مین روز جنگ در غزه.. آرایش جنگی تانک‌های رژیم اشغالگر و استقرار آنها نزدیک گذرگاه رفح
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 - 08:10

رژیم اشغالگر برای ۲۱۴ مین روز متوالی با ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای به ارتکاب جنایت کشتار جمعی در باریکه غزه ادامه می‌دهند. همزمان منابع فلسطینی از آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی و استقرار آنها در دویست متری گذرگاه رفح خبر می‌دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر و تانک‌های این رژیم، امروز- سه‌شنبه- هم مناطق مختلف باریکه غزه را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار دادند.

این گزارش حاکی از آن است که حملات به غزه هم تشدید شده است و منازل و اماکن اسکان آوارگان و خیابان‌ها نیز هدف حمله قرار گرفت و بر اثر آن ده ها تن شهید وزخمی شدند.

تحرکات نظامی رژیم اشغالگر برای کنترل گذرگاه رفح

جنگنده های رژیم اشغالگر به منزل خانواده العفیفی در تل السلطان در غرب شهر رفح حمله کردند . دراین حال، حملات هوایی و توپخانه‌ای به شرق این شهر هم ادامه یافت.

دو شهروند فلسطینی که یکی از آنان به نام "محمود اسامه الجزار" که بازیکن باشگاه خدمات ورزشی رفح است، در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به منزل خانواده "عبدالعال" در مرکز شهر رفح شهید شد.

درحمله هوایی به منزل خانواده "بارود" در محله "التنور" در شرق رفح، عده‌ای شهید و زخمی شدند.

مناطق مختلف شهر رفح نیز هدف حملات توپخانه ای اشغالگران قرار گرفت.

در یکی از این حملات که منزل خانواده الهمص در شهر رفح را هدف قرار داد، ۴ شهروند فلسطینی شهید شدند.

این تحولات همزمان با آن رخ می‌دهد که رسانه‌های فلسطینی بامداد امروز از آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی و استقرار آنها در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح خبر می‌دهند.

بر این اساس، خودروهای نظامی رژیم اشغالگر به سمت گذرگاه زمینی رفح در جنوب باریکه غزه پیشروی کرده‌اند و چندین گلوله تانک به سمت ساختمان‌ها در این منطقه شلیک شده است.

وی افزود: حمله توپخانه‌ای اطراف گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم و محله‌های "السلام" و "الجنینه" را هدف قرار داد و محله التنور در شهر رفح در جنوب باریکه غزه نیز هدف حمله هوایی قرار گرفت.

در یکی از این حملات در غرب شهر رفح ، ۵ شهروند فلسطینی شهید و عده‌ای دیگر زخمی شدند.

همزمان، منابع مطلع فاش کردند که رژیم اشغالگر تلاش می‌کند کنترل سمت فلسطینی گذرگاه مرزی رفح میان مصر و باریکه غزه را در دست بگیرد.

"باراک راوید" خبرنگار صهیونیست در گزارشی، که در وب‌سایت آمریکایی "اکسیوس" منتشر شد، گزارش داد که ارتش "اسرائیل" در عرض چند ساعت تحرکات نظامی خود را برای کنترل سمت فلسطینی گذرگاه رفح آغاز کرد.

رژیم اشغالگر گذرگاه رفح را اصلی‌ترین گذرگاه ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، و بخش شرقی رفح را مکانی استراتژیک برای جنبش حماس می‌داند.

یک منبع تصریح کرد که نیروهای ارتش اشغالگر قصد دارند گذرگاه فلسطینی را کنترل، و بر تمام کمک‌هایی که وارد غزه می‌شوند نظارت کنند؛ زیرا این رژیم بر این باور است که کنترل بر گذرگاه رفح حکمرانی حماس بر این باریکه را نابود خواهد کرد.

طبق این گزارش، مسئولان اسرائیلی اعلام کردند که در چارچوب مرحله نخست عملیات نظامی این رژیم در رفح، تانک‌ها و نیروهای زمینی آن، عصر دوشنبه وارد حومه شرقی این شهر شدند.

گزارش لحظه به لحظه العالم از 214مین روز جنگ در غزه:

22:44 | گزارش العالم از اوضاع دشوار آوارگان در رفح

شبکه خبری العالم گزارشی از اوضاع دشوار آوارگان فلسطینی از شهر رفح به مناطق المواصی، خان یونس و دیرالبلح را منتشر کرد که فاقد خدمات بهداشتی، زیرساختی و آب هستند که باعث شیوع انواع بیماری در میان آوارگان شده است. (جزئیات بیشتر)

22:13 | درد و رنج آوارگان در رفح از دریچه دوربین العالم

با تداوم تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر به غزه و حمایت همه‌ جانبه آمریکا از نسل‌کشی در این باریکه تحتِ محاصره، خانواده‌های فلسطینیان مجبور شده‌اند در شرایط انسانی وخیم و دشوار، به رفح آواره بشوند. دوربین العالم گوشه کوچکی از آوارگی فلسطینیان از رفح را به تصویر کشیده است. (جزئیات بیشتر)

22:13 | یک مقام صهیونیست: مصر از اسرائیل عصبانی است

فایننشال تایمز به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی: مصر از اسرائیل عصبانی است زیرا توافقنامه‎ای را که قاهره روی آن کار کرده امضا نکرده است.

22:04 | هاآرتص به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی :

واشنگتن به صراحت اعلام کرده است که در صورت گسترش عملیات رفح بدون تایید آن، دسترسی تسلیحات به ما را محدود خواهد کرد.

اسرائیل به واشنگتن و قاهره متعهد شده است که عملیات خود در رفح را با هدف سلب کنترل حماس بر این گذرگاه محدود کند.

توافق شد که پس از پایان عملیات ارتش اسرائیل، یک شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی مدیریت گذرگاه رفح را بر عهده بگیرد.

مصر به دلیل انتشار کلیپ هایی که نشان می دهد پرچم اسرائیل در گذرگاه رفح در اهتزاز است، از اسرائیل شکایت کرد.

21:55 | وزیر خارجه اردن:

حمله امروز شهرک نشینان به کاروان کمک های ما به غزه جنایتی شنیع است که باید توسط جهان محکوم شود.

ایالات متحده آمریکا می‌‌تواند برای جلوگیری از کشاندن منطقه به سمت ویرانی بیشتر توسط رژیم اسرائیل تلاش کند.

21:20 | اسامه حمدان از رهبران حماس:

دولت نتانیاهو هیچ یک از اهداف تجاوزکارانه اش را به خاطر شجاعت مردم و مقاومت فلسطین نتوانست محقق کند.

موافقت ما با پیشنهاد میانجیگران مصری و قطری پس از ماهها گفتگو اعلام شد و ما خطوط قرمزی را ترسیم کرده ایم که نمی توانیم از آن عدول کنیم. (جزئیات بیشتر)

20:24 | حملات راکتی گردان‌های الاقصی به « محور نتساریم» شهرک‌های اطراف غزه

فیلم

19:19 | حماس از هلاکت یک اسیر صهیونیست خبر داد

سخنگوی «گردان‌های قسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس از کشته شدن یک اسیر صهیونیست بر اثر جراحات ناشی از حملات هوایی رژیم اشغالگر خبر داد. (جزئیات بیشتر)

18:46 | نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گستاخانه اعلام کرد:

هدف از پیشنهاد دیروز (جریان گفتگوهای قاهره) تضعیف ورود نیروهای ما به رفح بود و این اتفاق نیفتاد

اجازه نمی‌دهیم حماس توانایی‌های نظامی خود را بازسازی کند.

اسرائیل اجازه نخواهد داد که حماس در باریکه غزه حکومت کند

ورود ما به رفح گام بسیار مهمی است و ارتش ما در راه از بین بردن چهار تیپ حماس در آنجا است

نیروهای ما پرچم‌های اسرائیل را در گذرگاه رفح برافراشتند و پرچم‌های حماس را چند ساعت پس از دستورات شورای جنگ پایین آوردند.

18:23 | تصاویر دردناک از کودکان زیر آوار مانده در پی بمباران امروز رفح

فیلم

18:07 | حمله جنگنده‌های صهیونیستی به جنوب لبنان

جنگنده‌های صهیونیستی جنوب شهر الخیام و اطراف شهرک کفر حمام در جنوب لبنان را بمباران کردند.

فیلم

17:59 | یهودیان ضد رژیم اشغالگر پرچم اسرائیل را در جریان اعتراضات دانشجویی در ایالات متحده آمریکا پاره کردند

فیلم

17:50 | گردان‌های قسام با انتشار ویدئویی از جنایت صهیونیست‌ها در غزه از دلیل کشته شدن برخی اسرای صهیونیست می‌نویسد: «تخریب بیمارستان‌ها و از کار انداختن آنها توسط ارتش شما باعث رنج و مرگ اسیران شما شد و این همان چیزی است که مردم ما از آن رنج می برند. زمان در حال سپری شدن است. دولت شما دروغ می گوید.»

فیلم

17:20 | کولاکِ مکلمور MackleMore (خواننده آمریکایی) با آهنگ جدید دفاع از آزادی فلسطین به نام HIND'S HALL (دختر شش ساله فلسطینی)

مکلمور آهنگ جدیدی را منتشر کرده است که از دانشجویان معترض حمایت می کند و تمام درآمدهای پخش را به UNRWA(آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) اهدا خواهد کرد.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا به افتخار دختر شش ساله فلسطینی هند رجب که توسط تانک های رژیم اسرائیل به شهادت رسید نام سالن همیلتون را به هند هال تغییر دادند.

او خواهان آتش بس فوری در غزه است و پاسخ اش لعنت بر توست. به دولتهای غربی می گوید چه می شد اگر شما به جای بچه های غزه بودید؟ چرا وانمود می کنید که آنها وجود ندارند؟ دنیا و بخصوص دانشجویان در دفاع از فلسطین و غزه ایستاده اند و....

فیلم

16:50 | ادامه بمباران شدید شهر رفح توسط جنگنده‌های صهیونیست

فیلم

16:29 | رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد 4 پهپاد انتحاری از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است

فیلم

16:23 | گفتگوی تلفنی هنیه و بدر البوسعیدی پیرامون طرح آتش‌بس در غزه

خبرگزاری عمان اعلام کرد که بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه این کشور تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پیرامون طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه گفتگو کرده است.

16:19 | گردان‌های قدس صحنه‌هایی از هدف قرار دادن تجهیزات نظامی صهیونیست‎ها در اردوگاه نور شمس را منتشر کرد

در این حمله تعدادی از نیروهای رژیم صهیونیستی کشته و زخمی شدند.

فیلم

16:03 | حمله ترکیبی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی

منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) از حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان با استفاده از چند موشک و پهپاد به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که حزب‌الله لبنان عملیات ترکیبی را با پرتاب چند پهپاد و موشک در منطقه «اصبع الجلیل» شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داده است.

15:52 |کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران: مسئولیت جنایت در رفح بر عهده رژیم کودک‌کش صهیونیستی و دولت آمریکاست

حمله به این منطقه علیرغم همه هشدارهای بین‌المللی و مخالفت قاطع جامعه جهانی، بیانگر درنده‌خویی رژیمی یاغی است که به هیچ هنجار بین‌المللی پایبند نبوده

این اقدام رژیم با هدف به شکست کشاندن تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ و پایان بخشیدن به نسل‌کُشی در غزه و صرفا به قصد حفظ منافع فردی و گروهی جنایتکاران صهیونیست صورت گرفته است.

قطعا مسئولیت جنایات و خونریزی جاری، بخصوص در منطقه رفح بر عهده رژیم کودک‌کش صهیونیستی و پشتیبان اصلی آن یعنی دولت آمريکا بوده و این جنایتکاران باید پاسخگوی جنایات خود باشند.

جمهوری اسلامی ایران مجددا از نهادهای حقوقی و قضایی بین‌المللی می‌خواهد که روند رسیدگی به جنایات ضدبشری مقامات رژیم آپارتايد صهیونیستی را تسریع بخشیده و آنان را به پای میز محاکمه کشانده و مجازات نمایند.

14:55 | رفح زیر آتش ارتش اشغالگر+ فیلم

1

نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی با یورش به مناطق جنوبی و شرقی شهر رفح، فلسطینیان را مجبور به کوچ اجباری از این مناطق کردند. همزمان ارتش اشغالگر با ادامه بمباران منازل فلسطینیان، کنترل گذرگاه مرزی رفح را به دست گرفت.(جزییات بیشتر)

13:55|سازمان ملل: "اسرائیل" مانع از ورود ما به گذرگاه رفح شده است

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد مقام‌های رژیم صهیونیستی مانع از ورود اعضای این سازمان به گذرگاه رفح شده‌اند(جزییات بیشتر)

13:47|رسانه عبری ادعای مصر درباره گذرگاه رفح را رد کرد

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" با انتشار تصاویری، از اقدام مصر به ایجاد موانعی در مسیر گذرگاه زمینی رفح خبر داد(جزییات بیشتر)

12:21|نشست ارتش مصر با قبایل سیناء در بحبوحه حمله احتمالی به رفح

سازمان اطلاعات نظامی مصر نشست‌هایی را در هفته های اخیر با قبایل سیناء با هدف بررسی نقش احتمالی آنان در صورت حمله رژيم صهیونیستی به شهر رفح جنوب غزه برگزار کرده است.(جزییات بیشتر)

11:51|آمار جدید قربانیان جنگ غزه

وزارت بهداشت غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را منتشر کرد.(جزییات بیشتر)

10:58| تداوم تجمع حامیان ملت فلسطین در مونترال کانادا برای تاکید بر لزوم توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه

1

10:58|تصاویری از ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح

1

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفته و در حال انجام عملیات پاکسازی گسترده است.

کاروانی از تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی که در حال نفوذ به شرق شهر رفح در جنوب غزه بودند، بامداد امروز به بخش فلسطینی گذرگاه زمینی رفح در مرز با مصر رسیدند و به سوی بخش فلسطینی گذرگاه تیراندازی کردند.

رسانه‌های عبری مدعی شدند «لشکر گفعاتی» بر گذرگاه رفح و محور صلاح الدین تسلط می‌یابد و کنترل آن‌ها را به دست می‌گیرد.

وبگاه آکسیوس نوشت ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد تا چند ساعت آینده سمت فلسطینی گذرگاه مرزی رفح را تحت کنترل خود درآورد و تمامی کمک‌های ورودی به نوار غزه را زیر نظر بگیرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید گذرگاه کرم ابوسالم در حال حاضر بسته است و زمانی باز خواهد شد که شرایط امنیتی برای آن مناسب باشد.

10:44|توافق آتش‌بس در غزه احتمالا طی چند روز آینده نهایی می‌شود

یک منبع آگاه از روند مذاکرات آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم اسرائیل اعلام کرد توافق میان طرفین نزدیک است و احتمال می‌رود که طی چند روز آینده این توافق حاصل شود.(جزییات بیشتر)

10:15|موضع جهاد درباره موافقت حماس با طرح سیاسی پایان جنگ غزه

1

رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد موافقت جنبش حماس با پیشنهاد مصر و قطر، در چارچوب‌های بنیادین فلسطینی که مورد توافق جنبش‌های مقاومت فلسطین است، صورت گرفت.(جزییات بیشتر)

09:36|سفر هیئت قطری به قاهره برای ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس غزه

یک هیئت قطری، صبح امروز برای ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس غزه به قاهره می‌رود.(جزییات بیشتر)

09:22|اشغال بخش فلسطینی گذرگاه رفح توسط اشغالگران اسرائیلی

منابع فلسطینی: تانک‌های ارتش اشغالگر گذرگاه رفح در مرز بین باریکه غزه و مصر را اشغال کرده و بجای پرچم فلسطین، پرچم رژیم اشغالگر صهیونیستی را برافراشتند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم طی بیانیه‌ای اعلام کرد گذرگاه رفح را به طور کامل اشغال کرده و عملیات تفتیش گسترده‌ای را در این منطقه انجام می‌دهد.

09:18 |رژیم اسرائیل مدعی اشغال کامل گذرگاه رفح شد

ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که گذرگاه مرزی رفح را به طور کامل به اشغال خود درآورده است و هم اکنون در حال، «پاکسازی گسترده» در منطقه است.

09:09 |تلویزیون عبری: حماس این‌گونه نظامیان ما را شناسایی می‌کند و می‌کُشد!

هفت ماه از آغاز جنگ غزه می‌گذرد و رژیم اشغالگر هیچ‌یک از شعارهای خود، از جمله نابودی کامل حماس و استرداد اسرای خود را عملی نکرده است و بلکه، متحمل تلفات بزرگ در میان نظامیان و تجهیزات جنگی‌اش شده است.(جزییات بیشتر)

08:36 |واکنش‌های بین‌المللی به تصمیم رژیم اشغالگر برای حمله به رفح

در پی اعلام نخست‌وزیر رژیم اشغالگر مبنی بر اینکه نیروهایش "با توافق آتش‌بس یا بدون آن" به رفح در جنوب باریکه غزه حمله خواهند کرد، طرف‌های مختلف جهانی هشدار دادند که حمله به رفح پیامدهای نگران‌کننده‌ای خواهد داشت.(جزییات بیشتر)

08:54 |ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب غزه

1

رسانه‌های عربی از ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب غزه خبر دادند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که نظامیان صهیونیست به گذرگاه رفح حمله کرده‌اند و کنترل کامل این گذرگاه را بدست گرفته‌اند.

07:55 |گوترش: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود

دبیرکل سازمان ملل متحد از حماس و رژیم صهیونیستی خواست «یک گام بیشتر» برای رسیدن به توافق آتش‌بس بردارند.

گوترش گفت: این فرصتی است که نباید آن را از دست داد.

او درباره حمله رژیم صهیونیستی به رفح: حمله زمینی به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود زیرا تبعات انسانی ویرانگری خواهد داشت و تاثیرات بی‌ثبات‌کننده‌ای برای منطقه دارد.


07:38 | استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از پاسخ جنبش مقاومت فلسطین (حماس ) به طرح سیاسی ارائه‌شده برای توقف ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه استقبال کرد.

تبادل آتش میان مقاومت و ارتش اشغالگر در نزدیکی گذرگاه رفح

از سوی دیگر، رسانه‌های مصری، بامداد امروز از تبادل آتش میان رزمندگان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی گذرگاه رفح خبر دادند.

مقامات امنیتی مصری به شبکه ماهواره‌ای "الاقصی" گفته‌اند که مصر به مقامات گذرگاه رفح اعلام کرده که ارتش رژیم اسرائیل قصد اشغال این گذرگاه را ندارند.

براساس این گزارش، اعلام شده که خودروهای دشمن در حال عملیات امنیتی در اطراف گذرگاه برفح هستند و امروز از اطراف این گذرگاه عقب‌نشینی خواهند کرد.

درحال به روزرسانی ...

پربیننده ترین خبرها