یمنی‌ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ تحقیر کردند

یمنی‌ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ تحقیر کردند
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 - 14:45

هر مسلمان و انسان آزاده‌ای در جهان در برابر عظمت مردم مؤمن و شجاع یمن سر تعظیم فرود می‌آورند. جهانیان دیدند که این ملت اصیل، با وجود همه شرایط سخت، چگونه از مردم مظلوم غزه حمایت می‌کنند، و چگونه با قدرتمندترین نیروهای شیطانی جهان جنگیدند و بینی آنها را به خاک مالیدند.

العالم - یمن

ایالات متحده و انگلیس، دو قدرت هسته‌ای، از آن سوی دریاهای آزاد، با ناوگان‌های مجهز به سلاح‌های مرگبار و ویرانگر، به منطقه ما، به‌ویژه منطقه دریای سرخ هجوم آورده‌اند و همزمان کشورهای دیگر و متاسفانه برخی کشورهای عرب را نیز بسیج کردند تا به ائتلاف آمریکایی خود موسوم به "ائتلاف نگهبان سعادت" وجهه "بین‌المللی" بدهند؛ اما نه تنها نتوانستند از کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی می‌رفتند، محافظت کنند بلکه کشتی‌های خودشان نیز هدف مردان آهنین یمن قرار گرفت و مصداق این ضرب‌المثل معروف مصری شدند: ای عبدالمعین! تو را به اینجا آوردم که کمکم کنی حال تو از من یاری می‌خواهی؟!

آمريكا و انگليس انتظار داشتند كه استقرار ناوهای جنگی آنها در منطقه، بلافاصله صنعا را از این اقدام بازدارد، اما یمن کشتی‌های آنها را نیز هدف پهپاد‌ها و موشک‌های خود قرار داد و آنها را مجبور کردند تا اذعان کنند که اعمال قدرت در برابر یمن کارساز نخواهد بود. پس از حدود 500 حمله هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس به یمن، "پاتریک رایدر" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرد: "تلاش برای بازدارندگی نیروهای مسلح یمن تاکنون به نتیجه نرسیده است." فرمانده عملیات نیروی دریایی اروپا در دریای سرخ از این نیز فراتر رفت و گفت: "خطر ناشی از حملات یمن از هر زمان دیگری حادتر شده است."

مردم یمن در دریای سرخ، باب المندب، خلیج عمان، دریای عرب، اقیانوس هند و دریای مدیترانه حماسه بزرگی آفریدند. ناظران این حماسه را بزرگ‌ترین نبرد دریایی نیروهای آمریکایی از زمان جنگ جهانی دوم، علیه یک کشور، آن هم با عنوان "فقیرترین کشور عرب"، توصیف کردند؛ اما همین کشور فقیر به تمام دنیا ثابت کرد که حتی پس از تحریم آمریکا، انگلیس و اسرائیل، همچنان قوی‌ترین و جسورترین کشور برای مقابله با ناوگان آمریکا است و اقدامش منجر به تحقیر ایالات متحده شده به گونه‌ای که بیشتر شرکت‌های بیمه از پوشش کشتی‌های آمریکایی، بریتانیایی و اسرائیلی امتناع کرده‌اند. نکته اینجاست که پس از جنگ جهانی دوم ناکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

آمريكا و انگليس با حمايت كوركورانه خود از اسرائيل و حملات آن به غزه، به رونق اروپا آسيب زيادی وارد كردند. وال استریت ژورنال فاش کرد که تشدید تنش در دریای سرخ مانع از کشتیرانی در این منطقه شده و اروپا بیشترین بار را متحمل شد، زیرا نظامی‌سازی دریای سرخ، شرکت‌های حمل‌ونقل بیشتری را متقاعد کرد که سفری امن‌تر، اما طولانی‌تر و گران‌تر از طریق دور زدن آفریقا را انتخاب کنند. این امر هزینههای حمل و نقل را دو برابر کرد که به نوبه خود نرخ تورم در منطقه یورو را تا سه چهارم درصد افزایش و رشد اقتصادی را تقریباً یک درصد کاهش داد. همچنین کاهش تورم سال گذشته را کند کرد و این امر با توجه به ضعیف بودن اقتصاد منطقه یورو، می‌تواند آن را در سال 2024 به سمت مشکلات اقتصادی بیشتر سوق دهد.

محاصره دریایی تحمیل‌شده توسط یمن علیه رژیم صهیونیستی و پیامدهای تجاوزات این رژیم به غزه، ضربات سختی به اقتصاد این رژیم جعلی وارد کرد. به گفته "بزالل اسموتریچ" وزیر دارایی این رژیم، "هزینه مستقیم جنگ، روزانه 246 میلیون دلار است" که اگر 8 ماه طول بکشد، ممکن است هزینههای مستقیم به 50 میلیارد هم برسد. ناگفته نماند هزینه‌های مستقیم حمله هوایی ایران تنها در یک شب به 1.4 میلیارد رسید.

محاصره دریایی رژیم صهیونیستی توسط یمن، اقتصاد این رژیم را به مرحله نابودی رسانده است؛ چرا که سرمایه‌گذاری‌ها و رشد بهره‌وری کاهش یافت و بازار کار متلاطم و یافتن نیروی کار ارزان غیرممکن شد.

گزارش‌های اقتصادی صادر شده توسط مراکز وابسته به این رژیم، به صورت مستند و با آمار و ارقام، واقعیت بحران اقتصادی را نشان می‌دهد که همچنان در حال گسترش نیز هست:

- کوچک‌تر شدن اقتصاد اسرائیل به میزان 20٪

- کاهش نرخ رشد اقتصادی از 6.5٪ به 2٪

- کاهش ۲۷ درصدی کمک هزینه به مصرف کننده

- کاهش حجم واردات و صادرات به ترتیب حدود 42 و 18٪

- کاهش سرمایه گذاری به طور متوسط ​​67.8٪

- کاهش شدید پروژه‌های عملیاتی و اشتغال‌زا

- افزایش 88.1 درصدی هزینههای کابینه که بیشتر آن صرف هزینههای نظامی شد.

- این رژیم مجبور به ایجاد یک صندوق وام ده میلیاردی شد.

در پایان باید گفت که مردم سربلند یمن در حمایت از غزه و مردم مظلوم آن و اماکن مقدسه اسلامی آن چنان حماسه‌ای آفریدند که نه تنها آزادگان جهان به ان با دیده احترام می‌نگرند بلکه دشمنان آنان نیز در برابرشان سر تعظیم فرود می‌آورند، البته همراه با ترس ووحشت؛ چنانچه آیه شریفه می‌فرماید: "ولله العزة ولرسوله وللمؤمنين". (عزت از آن خداوند، پیامبرش و مومنان است.)

پربیننده ترین خبرها