معاون وزیر خارجه انگلیس: حمله به رفح قوانین بین المللی را نقض می‌کند

معاون وزیر خارجه انگلیس: حمله به رفح قوانین بین المللی را نقض می‌کند
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 - 09:31

معاون وزیرخارجه انگلیس گفت حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح قوانین بین المللی بشردوستانه را نقض خواهد کرد.

العالم - اروپا

گاردین در گزارشی به نقل از اندرو میچل نوشت: این حمله همچنین (آنچنان که رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند) به نابودی حماس منجر نخواهد شد.

این روزنامه انگلیسی، افزود: معاون وزیر خارجه (انگلیس) از بیان طرح لندن در صورت حمله تمام عیار (رژیم) اسرائیل به رفح خودداری کرد.

بر اساس این گزارش، توافق دولت انگلیس با آمریکا محدود کردن گزینه‌های کابینه رژیم صهیونیستی را هدف قرار می دهد تا این رژیم توافق صلح سه مرحله‌ای را که به تائید حماس رسیده است، قبول کند.

انگلیس مدعی است که هدف این کشور برقراری آتش بس دائمی و پایدار و جلوگیری از نقش حماس در حاکمیت آینده غزه است.

گاردین در ادامه نوشت: مواضع انگلیس درباره این که اقدامات اسرائیل مطابقتی با قوانین بین المللی بشردوستانه ندارد به دنبال اظهارات مشابهی از سوی وزارت خارجه فرانسه مطرح شده است، اما معاون وزیر خارجه انگلیس پا را از این فرار گذاشت و گفت که چنین حمله‌ای در نهایت باعث تضعیف حماس نخواهد شد و این جنبش را تقویت خواهد کرد.

میچل تاکید کرد: اولویت انگلیس با آتش بس دائم در غزه است.

این مقام انگلیسی همچنین مانند دبیرکل سازمان ملل به صراحت از رژیم صهیونیستی خواسته است تا به مسدود کردن راهای ارسال کمک‌های بشردوستانه پایان دهد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه خواستار بازگشایی گذرگاه غزه برای انتقال کمک‌های ضورری شد و از رژیم صهیونیستی خواست هرگونه تنش را متوقف کند.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌ است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها