دور جدید مذاکرات آتش‌بس امروز برگزار می‌شود/ هشدار حماس نسبت به تغییر طرح پیشنهادی

دور جدید مذاکرات آتش‌بس امروز برگزار می‌شود/ هشدار حماس نسبت به تغییر طرح پیشنهادی
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 - 12:20

یک منبع آگاه در جنبش حماس با اشاره به‌ آغاز دور جدید مذاکرات برای برقراری آتش بس در باریکه غزه از امروز (چهارشنبه) در شهر قاهره پایتخت مصر هشدار داد: در صورت تغییر در طرح پیشنهادی آتش بس توسط میانجی ها، این جنبش ممکن است از مذاکرات خارج شود.

العالم - فلسطین اشغالی

این منبع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت و گو با پایگاه «عربی۲۱» افزود: دور جدید مذاکرات برای برقراری آتش بس در باریکه غزه امروز (چهارشنبه) با حضور هیات مذاکره کننده مقاومت، در قاهره برگزار می شود.

وی تصریح کرد: جنبش حماس پس از دریافت تضمین هایی از سوی میانجی ها درباره تغییر نکردن متن توافق، آن را پذیرفت.

این منبع آگاه گفت: درصورت اعمال تغییراتی در طرح پیشنهادی توسط میانجی ها، موضع حماس تغییر خواهد کرد و ممکن است از مذاکرات خارج شود.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دوشنبه شب در تماس تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «سید عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر از موافقت این جنبش با پیشنهاد دوحه و قاهره درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، سران این رژیم طرح پیشنهادی را قبول نکرده اند، اما در عین حال درصدد اعزام هیاتی برای بحث درباره آن هستند. همزمان با تهدیدهای مقامات صهیونیست برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، ارتش سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان یونس خبر داده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز سه شنبه اعلام کرد که بخش فلسطینی گذرگاه رفح در مرز جنوب نوار غزه با مصر را به اشغال خود درآورده است.

به گزارش ایرنا، «اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس روز سه شنبه در نشست خبری در بیروت گفت: عملیات نظامی در رفح برای دشمن صهیونیستی، سرگرمی و تفریح نخواهد بود.
وی اضافه کرد: طرح پیشنهادی آتش بس که حماس با آن موافقت کرده است، کم ترین خواسته های مورد نظر مقاومت و ملت فلسطین را تامین می کند و اکنون توپ در زمین نتانیاهو و کابینه او است.

حمدان افزود: جنبش حماس با نرمش بسیار و رویکرد مثبت با طرح آتش بس برخورد کرده است و از برخی خواسته های خود چشم پوشی کرده است و بیش از این نمی تواند از خواسته های ملت چشم پوشی کند.

پربیننده ترین خبرها