انتخابات مجلس؛

آغاز دور دوم رأی‌گیری در ۱۵ استان

 آغاز دور دوم رأی‌گیری در ۱۵ استان
جمعه 21 ارديبهشت 1403 - 08:45

مرحله‌ی دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز در ۱۵ استان برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس دوازدهم آغاز شده است.

العالم - ایران/ سیاسی

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 8 صبح امروز(جمعه 21 اردیبهشت‌ماه) در 15 استان آغاز شد.

در این مرحله از انتخابات، 90 نامزد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا در نهایت، 45 کرسیِ ساختمان بهارستان تعیین تکلیف و پرونده‌ی انتخابات مجلس دوازدهم نیز بسته شود. در مرحله‌ی اول انتخابات که جمعه 11 اسفند 1402 برگزار شد، سرانجام 245 کرسیِ نمایندگی با انتخاب مردم مشخص شد و برای سایر حوزه‌های باقی‌مانده، انتخابات به دور دوم کشید.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، رأی‌گیری تا ساعت 18 برگزار می‌شود و در صورت نیاز و با صلاح‌دید وزیر کشور امکان تمدید ساعت رأی‌گیری نیز وجود دارد.

متولدین 21 اردیبهشت 1385 به قبل واجد شرایط سنی برای مشارکت در انتخابات هستند. در این مرحله از انتخابات، کسانی که در مرحله اول در یک حوزه رأی داده‌اند می‌توانند در همان حوزه رأی داده و هم‌چنین کسانی که در دور قبل رأی ندادند امکان رأی‌دهی دارند. در این مرحله، نامزدی که بیشتری رأی را بیاورد به مجلس دوازدهم راه می‌یابد.

بر اساس این گزارش، انتخابات در این مرحله در 22 حوزه‌ی «تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان »، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردی»، «تهران، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدابنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبدکاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر» و «ورامین» برگزار می‌شود.

هم‌چنین حوزه‌های تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر انتخاباتِ تمام‌الکترونیک دارند.

احمد وحیدی وزیر کشور همزمان با آغاز مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت معصومه (س) بیان کرد: آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را با عنایت ذات باری تعالی و به نام نامی حضرت بقیه الله الاعظم انتخابات مجلس شورای اسلامی را آغاز می‌کنیم.

فیلم

وی افزود: انشالله که این مرحله هم مانند مرحله قبل باشکوه و با عظمت برگزار خواهد شد و مردم شریف ما در پای صندوق‌های رای نتایج گرانبهایی را با انتخاب 45 نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اتمام برسانند و کار ناتمام امروز به اتمام می‌رسد.

وزیر کشور تاکید کرد: برای همه عزیزان در همه شعب که مشغول کار هستند و هیات‌های اجرایی و بازرسان و هیئت‌های نظارت و فرمانداران و نمایندگان آنها و استانداران و ستادهای هیات‌های اجرایی و ستادهای هماهنگ کننده و ستادهای تبلیغاتی در همه جا آرزوی موفقیت و توفیق داریم تا در خدمت به مردم شریف در اخذ رای آنها که امانت الهی است، بیش از پیش موفق باشند.

پربیننده ترین خبرها