پیوستن مصر به آفریقای جنوبی در شکایت علیه رژیم اسرائیل در لاهه

پیوستن مصر به آفریقای جنوبی در شکایت علیه رژیم اسرائیل در لاهه
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 - 19:57

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که این کشور به طور رسمی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری «لاهه» در باره جنایت نسل کشی فلسطینیان غزه می پیوندد.

العالم - مصر

بنابر این گزارش،‌ وزارت امور خارجه مصر یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که حمایت قاهره از دادخواست افریقای جنوبی علیه رژیم اسرايیل با توجه به شدت و دامنه حملات این رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی در باریکه غزه و ادامه اقدامات سیستماتیک علیه مردم فلسطین صورت گرفته است.

در بیانیه مصر با اشاره به هدف قرار دادن مستقیم غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها در باریکه غزه که باعث آوارگی فلسطینی‌ها و ایجاد شرایط غیرقابل زیست در این باریکه شده است، آمده است: این اقدامات نقض آشکار مفاد حقوق بشر بین المللی و نیز بر خلاف کنوانسیون چهارم ژنو 1949، مبنی بر حمایت از افراد غیرنظامی در زمان جنگ است.

مصر در بیانیه ی خود از رژیم اسراییل خواست تا خود را در اجرای تعهدات به عنوان یک رژیم اشغالگر و در برابر اقدامات موقت صادر شده توسط دیوان بین المللی لاهه که مستلزم اطمینان از ورود کمک های بشردوستانه کافی برای رفع نیازهای مردم غزه است، ملزم بداند.

در بیانیه وزارت خارجه مصر تاکید شده است که رژیم صهیونیستی باید در برابر این دادگاه بین المللی تضمین دهد که نیروهای اسرائیلی مرتکب هیچ گونه حملات تجاوزکارانه ای علیه مردم فلسطین که تحت حمایت کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی هستند، نشوند.

مصر همچنین درخواست خود را از شورای امنیت و طرف های با نفوذ بین المللی مبنی بر لزوم اقدام فوری برای آتش بس در غزه و توقف عملیات نظامی در شهر رفح و همچنین تامین حفاظت لازم از غیرنظامیان فلسطینی تجدید و بر آن تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها