سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی: کمک‌های تسلیحاتی ما به «اسرائیل» ادامه دارد

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی: کمک‌های تسلیحاتی ما به «اسرائیل» ادامه دارد
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 - 17:37

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی جک لو امروز دوشنبه، تصمیم واشنگتن در به تعویق انداختن تحویل محموله بمب‌های سنگین به «اسرائیل» را کم اهمیت دانست و تاکید کرد که هیچ تغییری در روابط بین دو طرف به وجود نیامده است.

العالم - فلسطین اشغالی

جک لو در گفت‌وگو با کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هرگونه تغییر در روابط میان واشنگتن و تل‌آویو را رد و اعلام کرد که با وجود تصمیم دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا «برای تعویق تحویل محموله بمب‌های سنگین به اسرائیل، هیچ چیز اساساً در روابط بین دو طرف تغییر نکرده است».

وی توضیح داد که کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌اویو از هفتم اکتبر 2023 به بعد، افزایش یافته و در این میان تنها ارسال یک محموله از مهمات به حالت تعلیق درآمده و کمک‌های تسلیحاتی دیگر به اسرائیل همچنان ادامه دارد.

سفیر آمریکا در ادامه بار دیگر تکرار کرد که هیچ چیزی به صورت ریشه‌ای در روابط واشنگتن و تل‌آویو تغییر نکرده و دو طرف باید «به گفت‌وگو درباره مسائل مربوط به استفاده از بمب‌ها با قطر بزرگ و بمب‌های سنگین، به ویژه زمانی که احتمال استفاده از آنها در مناطق شهری پرجمعیت وجود دارد، ادامه دهند».

وی در پاسخ به سوالی درباره قصد بایدن مبنی بر عدم ارسال تسلیحات تهاجمی برای رژیم صهیونیستی در صورت حمله به مراکز پرجمعیت پاسخ داد: «آنچه رئیس جمهور گفت این است که او عملیات زمینی در مقیاس وسیع در یک منطقه پرجمعیت را ایده خوبی نمی‌داند و به طور مشخص گفت که در چنین منطقه‌ای نباید از بمب های 2000 پوندی (900 کیلوگرمی) استفاده شود و نیز تصریح کرد که هنوز این نوع عملیات زمینی بزرگ که آمریکا مخالف آن است را در رفح انجام نداده است،».

جک لو با تاکید بر «حق اسرائیل در دفاع از خود» در پاسخ به این سوال که آیا هدف از جنگ کنونی نابودی حماس است؛ گفت که آمریکا «هرگز از این ادبیات استفاده نکرده» و «چالش کنونی در کاهش توانمندی حماس و جلوگیری از حکومت آن است. و این به معنای حذف همه اعضای حماس نیست».

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت که واشنگتن هرگز نگفته که «تحت تعقیب قراردادن چهار تیپ که حماس در رفح دارد، هدف مشروعی نیست». به همین دلیل نیز واشنگتن، اطلاعات حساس در مورد محل اختفای رهبران حماس را در اختیار اسرائیل می‌گذارد زیرا هر دو «هدف مشترکی دارند و آن شکست حماس است».

فارس

پربیننده ترین خبرها