درخواست دانشگاهیان آکسفورد برای آموزش دانشجویان غزه از راه دور

درخواست دانشگاهیان آکسفورد برای آموزش دانشجویان غزه از راه دور
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 - 22:05

حدود 500 دانشجو و پژوهشگر در دانشگاه آکسفورد انگلیس خواستار تدریس از راه دور برای دانشجویان باریکه غزه شدند.

العالم - آمریکا

آنها در نامه ای به مدیریت دانشگاه، خواستار حمایت از آموزش غزه و قطع رابطه با شرکت های حامی رژیم اسرائیل و موسسات و همچنین باز شدن برنامه های درسی و منابع آنلاین دانشگاه برای دانشگاهیان، محققان و دانشجویان باریکه غزه شدند.

آرون یکی از این پژوهشگران گفت: «توقف سرمایه‌گذاری‌های مالی با کسانی که با ماشین جنگی اسرائیل همکاری می‌کنند، در راس خواسته‌های ما است.» وی افزود: ما می خواهیم دانشگاه آکسفورد از توانمندی های خود برای بازسازی آموزش نوار غزه استفاده کند.

وی بر لزوم تحریم رژیم اسرائیل تاکید و خاطرنشان کرد: تا زمانی که نسل کشی در غزه ادامه دارد، این تحریم باید ادامه یابد. وی ادامه داد: ما دانشگاهیان و پژوهشگران دانشگاه آکسفورد در تلاش هستیم تا هر آنچه را که دانشگاهیان و مردم غزه به آن نیاز دارند فراهم کنیم.

دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، بریتانیا، فرانسه و هند از آوریل گذشته، شاهد تظاهراتی بوده‌اند که در آن جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه را محکوم کرده و از مدیران دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا همکاری دانشگاهی خود را با دانشگاه‌های رژیم اسرائیل متوقف کنند.

معترضان، دانشجویان و اساتید دختر و پسر، همچنین از دانشگاه‌هایشان می‌خواهند سرمایه‌گذاری‌های خود را با شرکت‌های حامی اشغالگران قطع کنند. این اعتراضات با وجود توسل برخی از دانشگاه ها به نیروهای امنیتی و دستگیری معترضان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها