راهپیمایی مردم کرانه باختری برای بزرگداشت "روز نکبت" و حمایت از غزه

چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 - 20:49

در هفتاد و ششمین سالگرد روز نکبت و نیز با هدف اعلام حمایت از غزه، هزاران فلسطینی ساکن شهرهای کرانه باختری راهپیمایی برگزار کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

"فارس الصرفندی" خبرنگار العالم در رام‌الله به میان آوارگان فلسطینی رفت تا درد و رنج شاهدان روز نکبت را به تصویر کشد.

"ام فتحی العجوری" از نسل اول پس از نکبت و ساکن در شهر بیتونیا در غرب رام الله در هفتاد و ششمین سالگرد این واقعه از خاطرات آن روزها می‌گوید؛ با آن که سال‌ها از این ماجرا می‌گذرد اما جزئیات آن فاجعه بزرگ و رنج آوارگی هنوز در ذهنش مانده است.

این پناهنده فلسطینی به خبرنگار العالم گفت: ده ساله بودم که با زور اسلحه بیرون‌مان کردند. مردم آواره شدند و هیچکس آنجا باقی نماند. سهم ما از زندگی فقط آوارگی بود.

به گزارش العالم، هزاران فلسطینی در شهرهای کرانه باختری، در بزرگداشت نکبت شرکت کردند. این راهپیمایی با پخش صدای آژیر به مدت هفتاد و شش ثانیه آغاز شد.

مشارکت‌کنندگان در این راهپیمایی کلید منازلشان و پلاکاردهایی که نام روستاهای مهجورشان روی آن نوشته شده بود را در دست داشتند.

فلسطینی‌ها در این راهپیمایی ندای حمایت از باریکه غزه و مقاومت سر دادند و اعلام کردند فاجعه بزرگ نکبت که تاریخ هفتاد و شش سال پیش شاهد آن بود، امروز در غزه در حال تکرار است.

"دلال سلامی" یکی از اعضای کمیته مرکزی فتح در مصاحبه با العالم گفت: مردم فلسطین به تمام جهان اعلام می‌کنند که فلسطین باقی خواهد ماند و رژیم اشغالگر از بین خواهد رفت. این رژیم که مبتنی بر تضییع حقوق دیگران است، جعلی است و باید پایان یابد. تاریخ مردمان نه با سال بلکه با استواری و پیروزی رقم می‌خورد.

پربیننده ترین خبرها