خشم تل‌آویو از محموله تسلیحاتی جدید آمریکا

خشم تل‌آویو از محموله تسلیحاتی جدید آمریکا
جمعه 28 ارديبهشت 1403 - 19:17

رسانه‌های عبری خبر دادند محموله دیگری از مهمات آمریکایی امروز وارد فلسطین اشغالی شده ولی به دلیل تصمیم دولت واشنگتن مبنی بر توقف صادرات برخی بمب‌ها، این محموله تسلیحاتی با آنچه تل‌آویو درخواست کرده بود، متفاوت است.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه خبری عبری "سروگیم"، هر چند دولت آمریکا در مخالفت با تصمیم تل‌آویو برای عملیات زمینی در شهر رفح، صادرات محموله تسلیحاتی را به حالت تعلیق درآورده است، اما محموله دیگری روز گذشته وارد اراضی اشغالی شد.

محموله تسلیحاتی که بایدن تصمیم گرفت آن را تعلیق کند در مجموع 3500 بمب بوده که 1800 بمب از آنها یک تُنی و 1700 بمب دیگر 250 کیلوگرمی است.

این نوع بمب‌ها همان‌هایی بود که نیروهای آمریکایی در جنگ‌های ویتنام، عراق و افغانستان استفاده کرد و اسرائیل نیز در سال 2014 در جنگ غزه از آن استفاده کرد.

مهمات آمریکایی که دولت واشنگتن با ارسال آن به اسرائیل موافقت کرده حاوی گلوله‌های تانک به ارزش 700 میلیون دلار، خودروهای تاکتیکی به ارزش 500 میلیون دلار و گلوله‌های خمپاره به ارزش 60 میلیون دلار است

تل‌آویو به کاخ سفید اطلاع داده است که از تصمیم "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا به شدت ناامید شده است؛ زیرا که واشنگتن این تصمیم خود را رسانه‌ای کرده، و تل‌آویو معتقد است این موضوع در خدمت موضع حماس بوده است.

پربیننده ترین خبرها