نگرانی عضو تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی از حمله به رفح بخاطر سرنوشت اسرا

نگرانی عضو تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی از حمله به رفح بخاطر سرنوشت اسرا
شنبه 29 ارديبهشت 1403 - 08:00

یک عضو تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در پرونده مبادله اسرا با حماس از تصمیم نتانیاهو برای حمله به شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه به خاطر به خطر انداختن جان اسرای این رژیم ابراز نگرانی کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش الجزیره، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از یک عضو تیم مذاکره کننده این رژیم که نام وی را ذکر نکرده است، خاطرنشان کرد که گسترش حمله به رفح هم جان اسرا را به خطر می‌اندازد و هم باعث سخت‌تر شدن موضع حماس می‌شود.

این عضو تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی گفته است که این اقدام فرصت دستیابی به توافق در کوتاه مدت را کاهش می‌دهد.

این در حالی است که سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی مدعی شد که مذاکرات آتش بس غزه بین این رژیم و حماس متوقف شده است.

بر اساس این گزارش، شکاف بین طرفین به موضوع پایان جنگ باز می‌گردد و یکی از موضوعات مورد اختلاف، مخالفت رژیم صهیونیستی با اسامی اسرایی است که حماس خواستار آزادی آنها است.

در همین حال سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، روز گذشته (جمعه) در سخنانی در دویست و بیست و چهارمین روز از نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آماده نبرد فرسایشی طولانی با دشمن هستیم.

ابوعبیده اظهار کرد: ۳۲ هفته از ۷ اکتبر می گذرد و مردم غزه و مقاومت آنها جنگی نابرابر و دفاعی افسانه‌ای در برابر وحشی‌گری دشمن انجام می‌دهند. روزها، شب‌ها و هفته‌های طولانی، دشمن و کابینه نازی‌اش فجیع‌ترین جنایات نسل کشی را علیه مردم ما مرتکب شدند.

وی افزود: ارتش دشمن به جنایاتی که در غزه مرتکب شده است به عنوان دستاوردهای نظامی می‌بالد و ارعاب، جنایت و تخریب سیستماتیک، راهبرد ثابتی است که توسط دشمن در غزه استفاده می‌شود.

پربیننده ترین خبرها