گزارشی از اسکله دریایی آمریکایی و پیامدهای آن برای فلسطینیان غزه+ ویدیو

شنبه 29 ارديبهشت 1403 - 18:55

کاخ سفید گزارش های منتشره درباره اینکه بندر شناور در غزه پایگاهی برای عملیات های جنگی آمریکا و تصرف منطقه خواهد بود، تکذیب کرد.

العالم – فلسطین

به گزارش العالم، این اظهارات زمانی مطرح شده است که هشدارها درباره توطئه رژیم صهیونیستی برای اشغال مجدد بخش‌هایی از غزه از طریق آواره‌کردن فلسطینی‌ها یا ایجاد منطقه حائل افزایش یافته است.

به نظر می رسد جانبداری دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی آشکارتر شده و دنیا دریافته که مخالفت واشنگتن با عملیات نظامی رژیم اسرائیل در رفح صرفا نمایش رسانه ای و تبلیغاتی است.

در همین حال به دنبال افتتاح یک اسکله موقت شناور در غزه از سوی آمریکا ، شبکه 11 تلویزیون صهیونیستی از ورود اولین محموله مهماتی خبر داد که دولت آمریکا مدتها ارسال آن را متوقف کرده بود. درحالی که اعلام شده بود وظیفه آن تسریع در ورود کمک های انسان دوستانه به این منطقه است.

در این میان جنبش حماس مخالفت خود را با هرگونه حضور نظامی بیگانه در سرزمین‌های فلسطینی اعلام و تاکید کرد که اسکله دریایی جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی تحت نظارت فلسطینی نیست.

کارشناسان معتقدند که ارسال کمک از طریق گذرگاه های زمینی دارای هزینه کمتر و کارایی بیشتر است و این اسکه آمریکایی باعث کاهش نقش مصر در پرونده فلسطین شده و به نفع توطئه اسرائیلی برای کاهش حضور قاهره در نظارت بر گذرگاه رفح خواهد بود.

مرکز پژوهش های راهبردی بگین رژیم صهیونیستی نیز نام این اسکله را بندر بی بازگشت نهاده است که همان نام گذرگاه های عبور از سواحل آفریقا در گذشته بود که از آن برای تجارت برده از طریق اقیانوس اطلس استفاده می شد.

پربیننده ترین خبرها