ابوعبیده:نتانیاهو مرگ نظامیانش را به تبادل اسرا ترجیح می‌دهد

ابوعبیده:نتانیاهو مرگ نظامیانش را به تبادل اسرا ترجیح می‌دهد
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 - 10:04

سخنگوی گردان‌های القسام با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر عامدانه اسرای خود را در غزه هدف قرار داده و می‌کشد اعلام کرد نتانیاهو مرگ نظامیان خود را که در جستجوی اجساد اسرای صهیونیست هستند، به معامله تبادل اسرا ترجیح می‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس شب گذشته در پیام جدیدی اعلام کرد: مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل نظامیان خود را برای جستجوی استخوان‌های پوسیده برخی اسرای صهیونیست به کوچه پس کوچه‌های غزه می‌فرستند تا این نظامیان آنها در تابوت برگردند.

وی با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر اسرای خود را عامدانه مورد هدف قرار داده و برخی از آنها را قبلاً کشته و اکنون نظامیانش را برای جستجوی اجساد آنها فرستاده تاکید کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ترجیح می‌دهد نظامیان خود را در حالی که در جستجوی اجساد و استخوان‌های پوسیده اسرای صهیونیست هستند بکشد اما به سمت مبادله اسرا حرکت نکند؛ زیرا تبادل اسرا در راستای منافع سیاسی و شخصی نتانیاهو نیست.

این سخنان ابوعبیده بعد از آن بیان شد که اخیراً ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یکی از نظامیان آن در جریان ماموریت یافتن جسد 3 اسیر اسرائیلی در غزه کشته شده است.

پیش از این نیز شماری از افسران و نظامیان صهیونیست در خلال تلاش برای یافتن اسرای صهیونیست در غزه منجر به مرگ برخی از این اسرا شده بودند و علاوه بر آن ارتش رژیم صهیونیستی بارها اسرای خود را در غزه در جریان بمباران‌ها به قتل رسانده است.

از سوی دیگر درحالی که صهیونیست‌ها مدعی پیدا کردن جسد چند اسیر خود هستند «عزت الرشق» عضو ارشد دفتر سیاسی حماس در واکنش به این ادعاهای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اگر این ادعاها درست باشد عملاً دستاوردی برای رژیم صهیونیستی محسوب نمی‌شود.

این مسئول حماس تصریح کرد: اگر این ادعای اشغالگران صحت داشته باشد در واقع به معنای صحت وعده مقاومت است مبنی بر اینکه دشمن صهیونیستی هرگز نمی‌تواند اسرای خود را تحویل بگیرد؛ مگر اینکه به یک توافق کامل برای تبادل اسرا برسیم و یا این که صهیونیست‌ها اجساد اسرای خود را دریافت می‌کنند. اما ما همچنان بر عدم اعتماد خود به روایت اشغالگران تاکید می‌کنیم و همیشه می‌گوییم حرف آخر همان چیزی است که مقاومت می‌گوید.

«خلیل الحیه»، رئیس دفتر روابط اسلامی و عربی جنبش حماس نیز در این زمینه اظهار داشت: ما به‌دنبال توافقی هستیم که اسرای‌مان را در مقابل اسرای صهیونیستی آزاد کند. این درحالی است که دشمن صهیونیستی می‌خواهد اسرای خود را با زور نظامی آزاد کند؛ اما در بمباران‌ها باعث کشته شدن 70 درصد آنها شده است.

«سامی ابوزهری» از رهبران ارشد جنبش حماس هم در این زمینه با تأکید بر اینکه آزادی اسرای فلسطینی نیز ضمن شروط مقاومت قرار دارد و این اسرا باید طبق استانداردهایی که مقاومت مشخص می‌کند آزاد گردند، گفت: تا زمانی که رژیم اشغالگر شروط مقاومت را قبول نکند که مهمترین آنها توقف تجاوزات علیه غزه و فراهم شدن شرایط لازم برای بهبود زندگی مردم فلسطین در این منطقه است اسرای صهیونیست نزد مقاومت می‌مانند و رنگ روشنایی را نخواهند دید.

پربیننده ترین خبرها