"زد وخورد" در داخل پارلمان عراق! ..جلسات تعلیق شد + ویدیو

يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 - 11:42

پارلمان عراق شامگاه دیروز شنبه در پی درگیری تعدادی از نمایندگان و ایجاد هرج و مرج در داخل پارلمان ناچار به تعلیق جلسات خود شد.

العالم - عراق

تصاویر تلویزیونی نزاع و درگیری میان نمایندگان بر سر جلسه انتخاب رئیس جدید مجلس را نشان می دهد به طوری که به مداخله نیروهای ویژه امنیتی محافظ پارلمان برای پایان دادن این نزاع انجامیدو در پی آن "هیبت الحلبوسی" نماینده مجلس در جریان این نزاع از ناحیه سر زخمی و برخی از نمایندگان دیگر نیز مجروح شدند.

گفته می شود درگیری بین نمایندگان ائتلاف "تقدم" که از برگزاری جلسه رای گیری جدید خودداری کرده و بر تعویق آن اصرار داشته اند و نمایندگان رقیب یعنی "اتحاد حاکمیت" رخ داد.

این در حالی است که مجلس عراق که از ظهر دیروز شنبه جلسه عادی خود را برای انتخاب رئیس جمهور جدید برای جانشینی محمد الحلبوسی که به دلیل محکومیت در پرونده فساد مالی و کلاهبرداری از سمت خود برکنار شده، را آغاز کرده بود، بار دیگر در انتخاب جانشین او ،ناکام ماند.

جلسه دیروز پارلمان این کشور چهارمین جلسه از نوع خود بوده است، زیرا قبلا نیز سه جلسه در همین خصوص برگزار شده که نه تنها هیچ مشکلی راحل نکرد، بلکه بعد از آن نیز اختلافات در انتخابات وتعیین رییس مجلس، به قوه ی خود باقی ماند.

پربیننده ترین خبرها