گزارش خبرنگار العالم از تظاهرات تونسی‌ها بمناسبت سالگرد "نکبت فلسطین"

يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 - 13:47

به گزارش خبرنگار العالم در تونس؛ در هفتاد و ششمین سالروز نکبت در فلسطین، راهپیمایی های مردمی در این کشور که به دعوت سازمان ها وفعالین مدنی، انجمن ها و احزاب سیاسی درحمایت از مقاومت فلسطین وحماسه "طوفان الاقصی" برگزار گردیده؛ همچنان ادامه دارد.

العالم - تونس

خبرنگار العالم افزود به دعوت سازمان "هماهنگی اقدام مشترک برای فلسطین"، فعالان مدنی و حزبی تونس گرد هم آمدند تا در بزرگداشت هفتاد و ششمین سالروز "نکبت فلسطین" در راهپیمایی حمایت از مقاومت را با برافراشتن پرچم فلسطین و سردادن شعار در محکوم نمودن کشتار مردم بی دفاع غزه توسط صهیونیستهاحضور فال بهم رسانند.

فتحی عباذا"، یکی از اعضای حزب کارگر تونس در گفتگو با خبر نگار شبکه العالم گفت: "سالگرد نکبت امروز در زمانی است که مقاومت حماسه ها آفریده و قهرمانیها رقم زده است، مقاومت در فلسطین امروزه موازنه قدرت را دربرقراری نظم نوین جهانی بر خلاف نکبت 1948 که در آن مردم فلسطین از سرزمین خود آواره شدند، بر هم زده و زمین را زیر پای صهیونیستها بلرزه در آورده است.

خبرنگار شبکه العالم تصریح کرد "سیل راهپیمایی ها تمامی خیابان‌های تونس پایتخت این کشور را در نوردیده است و تظاهرکنندگان در اعتراض به نقش غرب در حمایت از تجاوز صهیونیست‌ها به غزه، نقاشی‌هایی را که شعارهای همبستگی با مقاومت فلسطین را روی دیوارهای مؤسسه فرانسوی در تونس پوشانده بود، حذف کردند .

در گفتگویی دیگر با خبرنگار ما در تونس، "وائل نوار" از دیگر اعضای هماهنگی "اقدام مشترک برای فلسطین" گفت: "برخی از خواسته های ما از کل جامعه ی جهانی است که مهمترین آنها توقف تجاوز به غزه، آتش بس، باز کردن راه برای همه کمک های بشردوستانه به غزه وتوافق بر طبق شرایط رهبران مقاومت،است، از طرفی دیگر ما به عنوان شهروند تونسی خواسته های ویژه ای از دولتمردان خود داریم که "اولا موضع گیری روشنی در قبال سفرای کشورهای متجاوز علیه غزه داشته باشند ، ثانیاً در قانون تونس عادی سازی روایط با رژیم صهیونیستی باید جرم محسوب شود و ثالثاً تمام مانورهای نظامی با دشمن آمریکایی باید متوقف شود.

به نقل از خبرنگار شبکه العالم"جمعیت حامیان فلسطین" با برپایی راهپیمایی در حمایت از حق مشروع مردم بیگناه فلسطین و در همسویی با حماسه ی "طوفان الآقصی" با سردادن شعارهایی در حمایت از مقاومت مردم فلسطین ؛جنگ وکشتار جمعی صهیونیستها را برعلیه مردم بی گناه غزه محکوم کردند.

"حسنی الزواتنی" رئیس انجمن حامیان فلسطین نیز در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم گفت: "مقاومت پس از 225 روز همچنان پایدار است، اما خیانت حاکمان نیز ادامه دارد، با صلابت ثابت کرده است که تنها گزینه است و در نهایت دشمن صهیونیستی در مقابل "مقاومت" سر تعظیم فرود خواهد آورد.

در پایان خبرنگار العالم اضافه کرد "جنبش مردمی مستمر در تونس برای تقویت حمایت از مقاومت دلیرانه ی " طوفان الآقصی در "7 اکتبر است که به برکت آن ملت عربی و اسلامی توانسته است، تاریخ پیروزی را به جای تاریخ نکبه ثبت کند وبه لطف جنبشهای مقاومت؛ موجودیت صهیونیستی را به اندازه واقعی خود بازگرداندند و میزان بزدلی و عدم تدبیر آن را آشکار سازند.

پربیننده ترین خبرها