اسلامی در گفتگو با شبکه العالم:‌ فناوری هسته‌ای ایران در دوران شهید رئیسی رشد کرد

سه شنبه 1 خرداد 1403 - 16:46

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فناوری هسته‌ای در دوران شهید ابراهیم رئیسی از مرحله تحقیق و مطالعه به مرحله اجرا، خدمات و ساخت رسید.

العالم - گفتگوی ویژه

اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با شبکه خبری العالم تصریح کرد: "شهید رئیسی همواره در خصوص پرونده هسته ای با ارایه نقطه نظر ها وتوصیه های خود از ما می خواست تا گام های موثری در این زمینه برداریم چرا که این پرونده را یک پرونده راهبردی و تاثیرگذار در توسعه علم و فناوری در کشور می دانست که به عنوان الگویی از قدرت ایران جایگاه ویژه ای را در منطقه و جهان به کشور می بخشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: "جمهوری اسلامی در حوزه هسته‌ای سهل و رایگان توسعه پیدا نکرده است زیرا در پس این پیشرفت، بسیاری از کشورها با ایران دشمن شده‌اند، زیرا ایران خودکفایی وگام برداشتن طبق احکام خدا و قرآن را برگزید و این خصومت در بسیاری از زمینه ها از جمله تحریم و موضوع هسته ای خود را نشان داده است.

اسلامی با بیان اینکه شخصیت شهید رئیسی در مسیر و هماهنگ با انقلاب اسلامی و خدمت به آن رشد وریشه یافته است افزود:" ارزش های شهید رئیسی مطابق مکتب امام راحل (رحمت الله علیه) بود، او این ارزش‌ها را مورد توجه قرار داد و آن‌ها را در صحنه به‌کار برد و فضای مناسبی را برای توسعه و شکوفایی کشور ایجاد کرد".

اسلامی تاکید کرد: "فناوری هسته‌ای ایران در دوران شهید رئیسی با توجه به فشارهای غرب برای محدود کردن فعالیت‌های خود در این زمینه، به دلیل نداشتن بخش تحقیقاتی تهران رشد کرد، اما با تدبیر رهبر انقلاب اسلامی و ایران با همت این شهید بزرگوار قدم های خوبی برداشته شد تا جایی که از مرحله تحقیقات به مرحله ساخت رسید.

وی افزود: " این تکنولوژی را در داخل کشور راه اندازی و سپس به خارج از کشور صادر کردیم ، که این امر در بهبود زندگی مردم ایران و همچنین بسیاری از زمینه ها از جمله عرصه اقتصادی مردم تاثیرگذار بود.

وی در پایان اضافه کرد: "این رویکرد فعال امروز مورد حمایت شهید رئیسی و با حمایت عظیم دولت ایشان بود که در راستای اجرای سند راهبردی دولت که یک سال پیش در مجلس شورای اسلامی تصویب شد،عمل می نمود.

پربیننده ترین خبرها