یک نهاد بین‌المللی: اوضاع غزه شبیه به اعماق جهنم است

یک نهاد بین‌المللی: اوضاع غزه شبیه به اعماق جهنم است
سه شنبه 24 مهر 1403 - 11:51

مدیر منطقه‌ای یک سازمان بین‌المللی با اشاره به رنج‌ها و مشکلات کودکان در نوار غزه گفت که اوضاع این منطقه شبیه به اعماق جهنم است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری سما، جرمی استونر، مدیر منطقه ای سازمان «کودکان را نجات دهید» در اظهاراتی گفت: در نتیجه جنگ نسل‌کشی (رژیم) اسرائیل اوضاع غزه اکنون شبیه به اعماق جهنم شده است.

وی تاکید کرد: مردم غزه از ۲ هفته پیش از غذا محروم شدند و به طور مداوم درحال بمباران شدن هستند و نمی‌توانند منطقه‌ای که در آن هستند را ترک کنند. به دلیل نبود ابزارهای اساسی زندگی برای کودکان، دستورهای تخلیه به دستورهای اعدام تبدیل خواهد شد.

مدیر منطقه‌ای این سازمان بین‌المللی افزود: اکنون پرسش هایی درخصوص اهداف نظامی در راستای قتل کودکان مطرح است و خسارت ها و آسیب های جانبی توجیهی برای کشتن کودکان نیست.

جرمی استونر همچنین گفت که علیرغم وجود خطر بمباران، دور دوم زدن واکسن فلج اطفال در دیرالبلح آغاز شده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که از حملات هوایی ۱۰ روزه رژیم اسرائیل به شمال غزه که منجر به گرفتاری ده‌ها هزار غیرنظامی بدون آذوقه و آب شده، وحشت زده است؛ و «در سایه تشدید خصومت‌ها در سراسر خاورمیانه، به نظر می‌رسد که ارتش اسرائیل به دنبال مسدود کردن کامل شمال غزه از سایر این منطقه است و با بی‌توجهی مطلق به جان و امنیت غیرنظامیان فلسطینی دست به تجاوز می‌زند».

دفتر حقوق بشر سازمان ملل افزود: گزارش‌هایی دریافت کردیم که سربازان اسرائیلی تپه‌های شنی را در نقطه‌ای کلیدی ایجاد کردند و عملاً غزه شمالی را مسدود کرده و به سوی کسانی که قصد فرار داشتند، شلیک کردند.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرده که نظام بهداشت در شمال نوار غزه تقریبا به طور کامل فرو پاشیده است.

او با اشاره به محاصره شمال نوار غزه توسط نظامیان رژیم اسرائیلی گفته است که بیش از ۴۰۰ هزار نفر همچنان در شمال غزه در محاصره هستند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که با گذشت ۱۰ روز از محاصره شمال نوار غزه توسط اسرائیل شماری از شهدا و زخمی‌ها در خیابان‌ها و زیر آوار مانده و امکان بیرون آوردن پیکرهای شهدا و نجات زخمی‌ها از زیر آوار وجود ندارد.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، رژیم اشغالگر قدس از ورود واحدهای خون از جنوب نوار غزه به بیمارستان‌های شمال این منطقه جلوگیری می‌کند و پس از تلاش‌های مستمر، تنها مقادیر کمی سوخت به بیمارستان کمال عدوان ارسال شد.

در همین ارتباط ارتش رژیم اشغالگر بامداد دوشنبه مرتکب دو مورد کشتار در مرکز نوار غزه شد؛ جنایت اول در مدرسه المفتی رخ داد که در نتیجه آن ۲۲ نفر شهید و ۸۰ نفر دیگر مجروح شدند و جنایت دوم بمباران حیاط بیمارستان الاقصی است که در نتیجه آن چادرهای آوارگان آتش گرفت و بر اثر آن ۴ نفر شهید و ۴۰ نفر دیگر مجروح شدند و اوضاع برخی از آن ها وخیم است.

در نتیجه جنایت های بامداد امروز سه شنبه رژیم صهیونیستی در نوار غزه نیز ۳۳ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها