هشدار فارین پالیسی به اسراییلی ها: برای ترور سنوار جشن نگیرید/ مقاومت با ترور رهبرانش از بین نمی رود

هشدار فارین پالیسی به اسراییلی ها: برای ترور سنوار جشن نگیرید/ مقاومت با ترور رهبرانش از بین نمی رود
يکشنبه 29 مهر 1403 - 21:42

نشریه آمریکایی فارین پالیسی نوشت: "کشتن" یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی اسرائیل، تنها بر عملیات های تند این جنبش خواهد افزود و مقاومت ادامه خواهد یافت.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش رای الیوم، مجله ی آمریکائی "فارین پالیسی" در گزارشی خاطرنشان کرد: "کشتن" یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس توسط اسرائیل، تنها بر عملیات به تعبیر او "خشونت آمیز" این جنبش خواهد افزود، و اگرچه امروز دستاورد بزرگی به نظر می رسد، اما با گذشت زمان، مانند همیشه، دیگرانی به جای او برخواهند خاست و مقاومت ادامه خواهد یافت.

در عین حال، "استفان کوک"، کارشناس امور خاورمیانه و ستون نویس این مجله، نیز اذعان کرد "تاریخ گواه و شاهد خوبی بر محال بودن نابودی یک جنبش مقاومتی از طریق "کشتن" اعضا و رهبران آن است" و "یاران و اصحاب درون این جنبش ها نه تنها با کشته شدن رهبران خود از پا نمی افتند، بلکه با چند برابر شدن تلاش ها برای دستیابی به اهدافشان راسخ تر قدم برمی دارند".

این نویسنده خاطرنشان کرد "مقاومت یک پروژه ی بیهوده و ناکارآمد نیست، بلکه بخش مهمی از هویت کسانی است که به آن تعلق دارند و دقیقا به همین دلیل است که "سنوار" می خواست که نه به یک مرگ طبیعی بلکه بر اثر گلوله تانک در میدان نبرد بمیرد و معتقد بود که این امر، مقاومت را قوی تر می کند".

"استفان کوک" در مقاله ی خود به اسرائیلی ها هشدار داده و نوشته است: "مشغول جشن گرفتن و توزیع شیرینی در مورد این اتفاق (ترور شهید یحیی سنوار) نباشید.. آیا برجسته ترین بنیانگذار حماس، "احمد یاسین"، یا رهبر فلسطین "خلیل الوزیر (ابوجهاد)" را به یاد ندارید؟!.. در مورد "عباس الموسوی" دبیرکل سابق حزب الله یا "فتحی شقاقی"، بنیانگذار جهاد اسلامی، چطور؟!.. آنها در گذشته هیولاهای ترسناک برای اسرائیل بودند و اسرائیل همه آنها را ترور کرد، اما مقاومت همچنان ادامه یافت".

وی افزود "به همان اندازه که اسرائیلی ها در انتقام خون کشته شدگان خود مهارت دارند، اما طی دهه های گذشته تا به امروز هرگز موفق به پایان دادن به مقاومت نشده اند، حالا چه چیزی باعث شده که فکر کنند کشتن سنوار این بار به نتیجه متفاوتی منجر خواهد شد؟!..

به نظر این نویسنده ، ترور "سنوار" توسط اسرائیل هرگز حماس را در هم نمی شکند، بلکه خشم و میل به انتقام را در قلب اعضای آن شعله ورتر می کند، همانطور که اخوان المسلمین بعد از ترور "حسن البنا" بنیانگذار آن، در سال ۱۹۴۹ هرگز تضعیف نشد".

کوک در نوشته ی خود اینچنین استدلال می کند که "استراتژی شکست خورده اسرائیل برای از بین بردن جنبش های مقاومت، با هدف قرار دادن رهبران آنها، مشابه استراتژی آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر است و اگرچه نیروهای آمریکایی "اسامه بن لادن" بنیانگذار القاعده و جانشین او "ایمن الظواهری" را کشتند، اما این گروه مانند داعش پس از کشته شدن بنیانگذار آن، "ابوبکر البغدادی"، زنده و سرپا باقی ماند تا جائیکه این سازمان ها امروز هم تهدیدی برای آمریکا هستند.

پربیننده ترین خبرها