تل آویو متحد خود امانوئل مکرون را تهدید کرد!

تل آویو متحد خود امانوئل مکرون را تهدید کرد!
يکشنبه 29 مهر 1403 - 20:04

"یسرائیل کاتز" به اصطلاح وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، اعلام کرد "اسرائیل علیه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به دلیل ممانعت از نمایش محصولات خود در "نمایشگاه دفاعی یوروناوال" که ماه آینده در پاریس پایتخت این کشور برگزار می شود، اقدام قانونی خواهد کرد".

العالم - فلسطین اشغالی

وی ساعاتی پیش از شامگاه یکشنبه با انتشار پستی در صفحه رسمی خود در پلتفرم"ایکس"، ممانعت دوباره ی فرانسه از حضور شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه‌های نظامی را اقدامی غیردموکراتیک و غیرقابل قبول به‌ویژه در میان کشورهای دوست دانست.

وی با طرح یک ادعای واقعی فاشیستی در مورد اسلام ستیزی این رژیم اشغالگر تاکید کرد "اسرائیل تنها کشوری است که در خط مقدم جنگ با یک سیستم اسلامی قرار دارد و فرانسه به همراه کل جهان غرب باید در کنار ما باشد نه در برابر ما".

فرانسه از مشارکت وحضور یافتن شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه تجاری دریایی نظامی آتی جلوگیری کرد، واین اتفاق اخیر نشانگر تنش فزاینده در روابط بین دو متحد اسرائیل و فرانسه است.

پاریس پیش از این نیز، در اوایل سال جاری، شرکت های اسرائیلی را از شرکت در نمایشگاه تجاری نظامی آن دوره منع کرده بود و از آن رژیم اشغالگر در سرزمینهای اشغالی خواسته بود که نسل کشی در غزه را متوقف کند.

پربیننده ترین خبرها