فرستاده آمریکا به بیروت رفت

فرستاده آمریکا به بیروت رفت
دوشنبه 30 مهر 1403 - 13:30

فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا با سفر به لبنان با رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش رسانه های لبنانی، عاموس هوکشتاین، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا با سفر به بیروت با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

هنوز جزئیاتی از محورهای گفت وگوی دو طرف که درحال برگزاری است، منتشر نشده است.

هوکشتاین حدود یک ماه پیش نیز به لبنان و سرزمین های اشغالی سفر کرده بود.

وی در آن سفر با بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر و یوآو گاالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر درباره تحولات جبهه جنگ با حزب‌الله لبنان گفت وگو کرده بود.

نتانیاهو در دیدار با هوکشتاین ضمن قدردانی از حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، گفته بود که ما برای بازگشت شهروندان خود به خانه‌هایشان در شمال هر کاری لازم باشد انجام خواهیم داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین بر ضرورت تغییر ریشه‌ای در وضعیت مرزهای شمال فلسطین اشغالی و لبنان تاکید کرد.

هوکشتاین نیز در دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که عملیات نظامی گسترده علیه لبنان نه تنها اسرا را برنمی‌گرداند بلکه این رژیم را هم در معرض خطر قرار می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده است؛ حزب الله از همان دقایق اولیه عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت‌های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

پربیننده ترین خبرها