رئیس قوه قضاییه ایران به شورای همکاری درخصوص جزایر سه‌گانه هشدار داد

 رئیس قوه قضاییه ایران به شورای همکاری درخصوص جزایر سه‌گانه هشدار داد
دوشنبه 30 مهر 1403 - 15:52

رئیس قوه قضاییه ایران با هشدار به کشورهای عضو شورای همکاری درخصوص جزایر سه گانه گفت: توصیه می‌کنیم که فریب وسوسه‌های برخی از کشورهای غربی را نخورند زیرا در آن صورت بسیار متضرر و خاسر می‌شوند.

العالم - ایران

غلام حسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران گفت: توصیه می‌کنیم که فریب وسوسه‌های برخی از کشورهای غربی را در مورد جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نخورند زیرا در آن صورت بسیار متضرر و خاسر می‌شوند.

اژه‌ای امروز دوشنبه طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، با اشاره به ادعاها درباره جزایر سه گانه و بیانیه‌هایی که درباره آن صادر می‌شود، گفت: به برخی از همسایگان در خلیج‌فارس توصیه می‌کنیم که فریب وسوسه‌های برخی از کشورهای غربی را در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نخورند، چرا که در آن صورت بسیار متضرر و خاسر می‌شوند؛ جزایر سه‌گانه متعلق به ایران اسلامی بوده، هست و خواهد بود و چنانچه کشورهای مورد اشاره، فریب وسوسه‌های شیطانی غرب را بخورند و به رویکردِ در پیش گرفته ادامه دهند، بیشترین ضرر را متحمل می‌شوند.

پیش از این نیز کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران با هشدار به مقامات امارات درباره جزایر سه‌گانه گفت که امارات دشمنی با ایران بر سر تمامیت ارضی آن را کنار بگذارد و الا راهی را که دیگران جلوی پای آنها می‌گشایند، جز ویرانی و جنگ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

همچنین علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل نیز ضمن محکوم کردن بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری، بر مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه تاکید کرده بود.

پربیننده ترین خبرها