روایتی از ادعای مشارکت 100 جنگنده که ناکام ماندند؛

جنگنده های رژیم اشغالگر جرات ورود به حریم هوایی ایران را نداشتند + فیلم

شنبه 5 آبان 1403 - 10:16

کارشناس رسانه و پژوهشگر سیاسی تاکید کرد: 100 فروند جنگنده ای که رژیم اشغالگر مدعی شرکت آن در حمله به ایران بود، جرأت ورود به حریم هوایی ایران را نداشتند و رژیم موشک های خود را از خارج از مرزهای ایران پرتاب کرد، در حالی که واقعیت های میدانی ثابت می کند که آنها نتوانستند سیستم های پدافند هوایی ایران را که توسط رسانه های صهیونیستی عبری و عربی از آن سخن گفته می شد، منهدم کنند.

العالم – ایران ـ سیاسی

سمیر شوهانی روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت : رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با بیش از 100 جنگنده اسرائیلی به اهدافی در داخل ایران حمله کرده است، در حالی که رسانه های عبری و عربی بعدها شایعه کردند که هدف گیری تاسیسات نظامی و همچنین انبارهای موشکی ایران و مراکز حساس، استراتژیک و حیاتی که رژیم اسرائیلی ادعا کرده، موفقیت آمیز بوده، اما بعداً مشخص شد همه این تبلیغات نادرست بوده است.

وی اظهار داشت: ساعت 2:15 بامداد به وقت محلی، صدای انفجارهایی در غرب و شرق تهران، پایتخت ایران شنیده شد، در حالی که مقامات ذیربط تأکید کردند که صداهای انفجار مربوط به مقابله پدافند هوایی با اهداف متخاصم برای هدف قرار دادن مقرهای نظامی، پادگان ها یا تأسیسات نظامی داخلی ایران بوده است. ستاد پدافند هوایی ایران نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد رژیم صهیونیستی در صدد حمله به مناطق و تاسیسات نظامی سه استان از جمله تهران ، استان ایلام در غرب کشور و استان خوزستان در جنوب غربی ایران بود.

وی تاکید کرد: با اهداف متخاصم و اشیاء مشکوک مقابله شد و خسارت جزئی به این تاسیسات و مقرها و مناطق نظامی این ۳ استان وارد شده است.

شوهانی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که رژیم صهیونیستی از مشارکت 100 جنگنده اف35 و جنگنده اف16 سخن می گوید،اما مهم این است که هیچ جنگنده اسرائیلی در حریم هوایی ایران دیده نشده است این یعنی چه ؟ یعنی این 100 جنگنده ای که درباره آنها صحبت می کند، از خارج از مرزهای ایران شلیک کرده و رژیم جرات نقض حریم هوایی ایران را نداشته است.

وی تصریح کرد: جنگنده های اف 35 و اف 16 می توانند از مسافت 100 تا 200، 300 و حتی 500 کیلومتری موشک پرتاب کنند، بنابراین نکته مهم این است که پدافند هوایی ایران با جنگنده های اسرائیلی مقابله نکرد زیرا آنها در اصل در حریم هوایی ایران حضور نداشتند.

احتمال شلیک جنگنده های صهیونیستی از حریم هوایی عراق با گذر از آسمان اردن

شوهانی افزود: حتی تصاویری وجود دارد که جنگنده‌های اسرائیلی را در ارتفاع کم در اردن نشان می‌دهد که بعید نیست، بلکه احتمال دارد که این جنگنده‌ها وارد حریم هوایی عراق شده و از آنجا موشک‌هایی به سمت اهداف نظامی ایران شلیک کرده است.

وی در پایان گفت: نکته مهم در چارچوب جنگ روانی، این است که حدود یک ساعت پس از صحبت درباره حمله رژیم صهیونیستی، این رژیم درباره انهدام سامانه های پدافند هوایی ایران صحبت کرد، اما چنین اتفاقی هرگز نیفتاد و نه تنها سامانه های پدافند هوایی ایران منهدم نشد، بلکه موشک ها را ره گیری کرد.

پربیننده ترین خبرها