به روز رسانی می شود؛

34مین روز حمله اشغالگران به لبنان|تداوم بمباران‌ جنوب بیروت؛ رکورد عملیات حزب الله در یک روز شکسته شد

34مین روز حمله اشغالگران به لبنان|تداوم بمباران‌ جنوب بیروت؛ رکورد عملیات حزب الله در یک روز شکسته شد
شنبه 5 آبان 1403 - 11:11

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی برای سی و چهارمین روز متوالی به حملات تجاوزکارانه گسترده خود علیه لبنان و بمباران شدید حومه جنوبی بیروت، بقاع و جنوب لبنان ادامه می‌دهد.

العالم - لبنان

بنابر این گزارش، حزب الله نیز در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی روز جمعه از اجرای 48 عملیات در واکنش به حملات این رژیم، تلاش برای ممانعت از پیش‌روی ارتش اشغالگر، حمله به مواضع، پایگاه‌ها، مکان استقرار نظامیان و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. این آمار رکورد عملیات حزب الله در یک روز از زمان شروع حمله زمینی اسرائیل به خاک لبنان است.

در همین حال کمیته مدیریت خطر بلایای طبیعی وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 41 تن شهید و 133 نفر مجروح شدند و آمار قربانیان از ابتدای حملات رژیم اسرائيل پس از عملیات 7 اکتبر حماس (طوفالان الاقصی) به 2634 شهید و 12252 مجروح رسید. آمار ثبت‌شده آوارگان نیز به 190975 آواره در مراکز اقامتی و 43712 خانواده رسید.

نظامیان اشغالگر علی‌رغم تمامی خواسته‌های بین المللی برای تضمین امنیت، همچنان نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) را هدف قرار می دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که نظامیان این رژیم سه شنبه پیش پس از تیراندازی نیروهای اسرائیلی به محل مورد نظر خود از یک پست دیدهبانی در شهر الضهیره در جنوب لبنان عقب‌نشینی کردند.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان تاکید کرد: واشنگتن همچنان به دنبال راه حل دیپلماتیک برای آتش‌بس فوری و تعهد همه طرف‌ها به قطعنامه‌های بین المللی است که ثبات در منطقه را تضمین کند.

میقاتی در پاسخ گفت: «ما بر اولویت آتش‌بس و جلوگیری از تجاوزات اسرائیل پافشاری می‌کنیم.» وی خواستار تعهد واقعی اسرائیل به آتش‌بس شد.

رژیم صهیونیستی دوشنبه ( 2 مهر ماه 1403/ 23 سپتامبر 2024) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد.


گزارش لحظه ای جنگ اشغالگران صهیونیست علیه لبنان:

** حادثه امنیتی سخت برای اشغالگران اسرائیلی در جنوب لبنان

منابع عبری زبان از وقوع حادثه امنیتی سخت برای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و درگیری‌های شدید در این منطقه خبر دادند.

به گفته این منابع، بخش سانسور نظامی ارتش فعلا اجازه انتشار جزئیات این حادثه امنیتی را نداده است.

رسانه‌های اسرائیلی امروز را روزی بسیار سخت برای ارتش در جنوب لبنان عنوان کرده و تاکید کردند که دقایقی قبل 5 نظامی دیگر این رژیم کشته شدند.

در همین حال، برخی منابع از وقوع دو حادثه امنیتی در جنوب لبنان خبر داده و تاکید کردند که شمار کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه به 6 نفر افزایش یافته است.

** پیام حزب‌الله به شهرک‌نشینان صهیونیست

در این بیانیه آمده:

فوراً از شهرک‌ها خارج شوید. شهرک های شما به محل استقرار نیروهای نظامی دشمن حمله کننده به لبنان تبدیل شده است. با این کار آنها به اهداف نظامی مشروعی برای نیروی هوایی و موشکی مقاومت اسلامی تبدیل شدند.

فیلم

** زخمی شدن ۶۱ نظامی اسرائیلی دیگر در جنوب لبنان در ۲۴ ساعت اخیر

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ نظامی دیگر این رژیم در نبردهای جنوب لبنان زخمی شدند.

منابع اسرائیلی همچنین از کشته شدن سه نظامی دیگر در جنوب لبنان خبر دادند.

سخنگوی ارتش اشغالگر صهیونیستی بیان کرد که از آغاز جنگ تاکنون ۵۱۵۰ نظامی این رژیم زخمی شدند که جراحت ۷۶۴ نفر از آنها وخیم بوده است.

** بیانیه حزب الله در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران

حزب الله در بیانیه ای تجاوز رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرده و آن را یک اقدام تنش آمیز خطرناک در سطح تمام منطقه و بیانگر ماهیت تجاوزکارانه رژیم اشغالگر دانست که همچنان به ارتکاب جنایات و ویرانگری با حمایت صریح و کامل آمریکا ادامه می دهد، آمریکا مسئولیت کامل جنایات رژیم صهیونیستی را برعهده دارد. (جزییات بیشتر)

** شمار شهدای حمله رژیم اسرائیل به لبنان به 2 هزار و 653 نفر رسید

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در روز گذشته به شهادت 19 نفر و مجروح شدن 108 نفر انجامید.

این وزارت افزود که از زمان شروع جنگ رژیم اسرائیل علیه لبنان تاکنون 2653 نفر به شهادت رسیده و 12360 نفر زخمی شدند. (جزییات بیشتر)

** کانال 12 رژیم اسرائیل: حزب الله لبنان در دو ساعت گذشته 125 موشک به الجلیل شلیک کرده است.

** کابوس «تل آویو»؛ کشورهای سازش‌کار حمله «اسرائیل» به ایران را محکوم کردند

یک روزنامه عبری فاش کرد که شکست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به‌حدی رسید که کشورهای سازش‌کار نیز به «اسرائیل» پشت کردند. (جزییات بیشتر)

** شلیک 30 موشک از لبنان به الجلیل علیا

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد در حمله اخیر، 30 موشک از لبنان به سمت الجلیل آلیا شلیک شده است.

این شبکه از وقوع آتش‌سوزی‌هایی در الجلیل در پی این حمله موشکی خبر داد. (جزییات بیشتر)

** وزارت خارجه لبنان اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد

وزارت خارجه لبنان اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد و از شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود را برای پایان دادن به تنش آفرینی نظامی رژیم اسرائیل در سراسر منطقه برعهده گیرد.

** حمله پهپادی حزب الله به «نهاریا» در شمال اراضی اشغالی؛ لحظاتی پیش

1

**بیروت؛ پس از حملات شب گذشته صهیونیست‌ها

1

حمله موشکی حزب الله به کریات‌شمونه

حزب الله لبنان در اولین بیانیه خود در روز شنبه اعلام کرد که شهرک اشغالی کریات شمونه را با انبوهی موشک هدف قرار داده است.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها