واکنش جبهه مقاومت به حمله رژیم صهیونیستی به ایران

واکنش جبهه مقاومت به حمله رژیم صهیونیستی به ایران
شنبه 5 آبان 1403 - 12:15

به دنبال حمله بامداد امروز (شنبه) رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران،خوزستان و ایلام و رهگیری و مقابله پدافند هوایی کشورمان، گروه های مقاومت در واکنش به این حملات، آن را به شدت محکوم کردند.

العالم ـ ایران

روابط عمومی پدافند هوایی کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد که با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش زا نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

مقتدی صدر: حمله رژیم صهیونیستی به ایران عمق آشفتگی این را برملا کرد

رئیس جریان صدر عراق گفت: حمله رژیم صهیونیستی به ایران اگرچه یک تجاوز به یک کشور دارای حاکمیت است، اما حقیرتر و کوچکتر از آن است که محکوم شود، این تجاوز، عمق آشفتگی و نگرانی و اضطراب شدید رژیم صهیونیستی و حاکمیانش را برملا کرد.

«مقتدی صدر» رئیس جریان صدر عراق در پیامی تأکید کرد حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران اگر چه تجاوز علیه یک کشور دارای حاکمیت مستقل و نقض آشکار قوانین بین المللی از سوی رژیم تروریستی صهیونیستی و حامی اصلی آن آمریکا به شمار می رود، اما حقیرتر و کوچک‌تر از آن است که حتی محکوم شود و این با وجود حمایت تروریستی و نامحدود بین المللی از این رژیم منفور است.

وی خاطرنشان کرد که این پاسخ ضعیف بیانگر سطح بالای سردرگمی و نگرانی شدیدی است که رژیم صهیونیستی و حامیان آن را به علت ثبات موضع ایران در حمایت از استقامت، شجاعت ودلاوری نیروهای مقاومت در فلسطین و لبنان به رهبری شهیدان سید حسن نصرالله و یحیی السنوار دربرگرفته است.

صدر تصریح کرد: این پاسخ بی رمق ثابت کرد که رژیم صهیونیستی و گردنکشی آن سست‌تر از خانه عنکبوت است و این رژیم در حالت ضعف بی سابقه‌ای قرار دارد.

رئیس جریان صدر عراق ادامه داد: از همه کشورهای اسلامی و عربی و همه دوستداران انسانیت و صلح می خواهیم که نیروهای استکباری را برای توقف کشتارها، تروریسم، قتل‌عام کودکان و غیرنظامیان و تجاوز به کشورهای مستقل و امن، زیرپاگذاشتن قوانین بین المللی و حمله به نیروهای یونیفل، بیمارستان ها و خبرنگاران توسط رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهند.

مقتدی صدر در ادامه پیام خود افزود: همچنین همه کشورها باید رژیم صهیونیستی را تحریم، سفارتخانه‌های آن را تعطیل، روابط با این رژیم را جرم‌انگاری و حکم بازداشت نتانیاهو را اجرا کنند تا منطقه و کل جهان از خطر جنگ جهانی و درگیری‌های خونین که جان هزاران انسان بیگناه را بدون هیچ گونه دلیل شرعی و قانونی گرفته است، در امان بماند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که همه کشورهای عربی و اسلامی از اقدام عربستان به محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران پیروی کنند چرا که این اقدام همبستگی را افزایش می دهد و شبح فرقه گرایی را دور و قدرت موضع گیری حق را تقویت می کند.

رئیس جریان صدر در بخش دیگری از پیام خود تأکید کرد که عراق همچنان استوار و امن باقی خواهد ماند و همه نیروهایش برای خدمت به مهمانان لبنانی آماهد هستند که به ناحق از کشور خود آواره شده اند و هیچ گناهی جز این ندارند که به اسرائیل و آمریکا نه گفته اند.

مقتدی صدر پایان پیام خود تأکید کرد که هر گونه تجاوز به حریم هوایی عراق و استفاده احتمالی رژیم صهیونیستی از آن برای جنگ تروریستی‌اش، نیازمند پاسخ سریع دیپلماتیک و سیاسی دولت عراق است.


واکنش عضو شورای عالی سیاسی یمن به حمله رژیم صهیونیستی به ایران

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی به ایران گفت: تجاوز اسرائیل هیچ تاثیری بر مواضع اصولی ایران نخواهد گذاشت.

وزارت خارجه لبنان اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد
وزارت خارجه لبنان اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد و از شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود را برای پایان دادن به تنش آفرینی نظامی رژیم اسرائیل در سراسر منطقه برعهده گیرد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد

کمیته‌های مقاومت فلسطین ضمن محکوم کردن حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به ایران، همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تجاوزات صهیونیستی- آمریکایی اعلام کرد.

بنابر گزاش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای همچنین موفقیت چشمگیر پدافند هوایی ایران در حفاظت از توانمندی‌های ایران برای مقابله با هواپیماها و انهدام بسیاری از موشک‌های رژیم صهیونیستی و خنثی کردن اهداف و نقشه‌های شوم دشمن صهیونیستی را تبریک گفت.

این بیانیه اضافه کرد: حمله شکست خورده اخیر صهیونیست‌ها به ایران که پس از پاسخ موشکی جمهوری اسلامی ایران در دو عملیات وعده صادق انجام و سردرگمی و وحشت در بین صهیونیست‌ها ایجاد کرد، بار دیگر ناتوانی و نبود توان بازدارندگی این رژیم موقت را آشکار کرد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین افزود: شکست بزرگ دشمن صهیونیستی در دستیابی و تحقق اهداف خود به رغم تلاش فراوان اطلاعاتی و حمایت نامحدود دشمنان امت اسلام در دولت آمریکا و غرب ظالم و برخی از کشورهای سازشکار، مرحله جدیدی را با عنوان پایان هیمنه و برتری رژیم صهیونیستی در تمامی سطوح را پایه‌گذاری کرد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه خود مواضع اصولی رهبری، دولت و مردم ایران در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و نیروهای محور مقاومت و حمایت از همه ستمدیدگان و مظلومانی که مورد ظلم و ستم رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار گرفته اند را ستود.

سوریه: در کنار ایران در برابر هر حمله ای ایستاده ایم
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: دمشق ضمن اعلام همبستگی با ایران اعلام می‌کند هر تجاوز و حمله‌ای به جمهوری اسلامی ایران بشود، کنار آن می‌ایستد.

عراق اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را به شدت محکوم کرد

دولت عراق تجاوز رژیم جعلی صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران را با شدیدترین لحن محکوم و همبستگی و ایستادگی خود را در کنار ایران اعلام کرد.

یمن: تجاوز اسرائیل به ایران، تجاوزگری علیه تمام منطقه است

بنابر این گزارش، دولت تغییر و سازندگی یمن نیز در بیانیه ای تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را به شدت محکوم کرد.
در بیانیه یمن آمده است: ما با ملت و دولت ایران که به خاطر ثابت قدم بودنشان در دفاع از حقوق دو ملت فلسطین و لبنان مورد تعرض قرار گرفتند، اعلام همبستگی می کنیم. موضع ایران در حمایت از مساله فلسطین شناخته شده است و حمایت ایران از مقاومت در مقابل اشغالگران و تجاوزهای رژیم اسرائیل روزنه امیدی برای ملت های منطقه است.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است: تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران تلاش شکست خورده برای منحرف کردن نگاه ها از جنایت های وحشیانه این رژیم و همچنین تلاشی بی فایده برای تضعیف محور مقاومت است. از امت عربی و اسلامی می خواهیم که در یک صف واحد در برابر این تجاوز بایستند؛ تجاوزی که تنها ایران را هدف قرار نمی دهد بلکه تمام منطقه را هدف قرار می دهد.

تمجید حماس از مقابله پدافند هوایی ایران در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای ضمن محکومیت شدید تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران، از اقدام پدافند هوایی کشورمان در مقابله با این تجاوز تمجید کرد.
در بیانیه جنبش حماس آمده است: تجاوز اسرائیل نقض آشکار حاکمیت ایران و اقدامی تنش زا در راستای برهم زدن امنیت منطقه و مردم این کشور به شمار می رود.

حماس در ادامه از آمادگی ایران و پدافند هوایی این کشور در مقابله با حمله رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد: با ایران در مقابله با سرکشی رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی می کنیم، در کنار آن می ایستیم و از مواضع شجاعانه ملت و رهبری ایران در پشتیبانی از ملت فلسطین قدردانی می کنیم.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهدافش شکست خورد

پیش از این نیز، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه ای «تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را یک جنایت جدید در چارچوب تجاوزگری استعماری فراگیر علیه ملت های منطقه» دانست و ضمن همبستگی با ایران اعلام کرد: ما از حق کامل ایران برای دفاع از خود و مجازات رژیم صهیونیستی حمایت می کنیم.
این جبهه تاکید کرد: تجاوز رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود شکست خورد و ایران حضور و جایگاه خود به عنوان قدرت بازدارنده در برابر دشمن جنایتکار را - در راستای دفاع از ملت خود و ملت های منطقه - تحکیم بخشید.

پیش از این نیز بسیاری از کشورها و شخصیت های منطقه و جهان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به خاک ایران را محکوم کردند.

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور در ساعات صبح روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و با آن مقابله کرد.

پربیننده ترین خبرها