تحلیلگر عرب: تشت رسوایی وزیر جنگ اسرائیل در شب حمله به ایران از پشت بام افتاد + فیلم

شنبه 5 آبان 1403 - 15:05

تحلیلگر رسانه‌ای و پژوهشگر سیاسی عرب گفت: رسانه‌ها، فعالان و روزنامه‌های اسرائیلی دروغ  وزیر جنگ اسرائیل مبنی بر انتشار تصویری از سال 2021 مربوط به آتش‌سوزی پالایشگاهی در تهران به عنوان شاهدی برای حملات رژیم به 3 منطقه در ایران طی صبح روز شنبه (5 آبان ماه/ 26 اکتبر 2024 ) را به تمسخر گرفتند.

العالم فلسطین اشغالی

محمد شمص تحلیلگر رسانه‌ای و پژوهشگر سیاسی لبنانی در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: برخی رسانه‌ها به‌ویژه فعالان شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌های اسرائیلی امروز درباره افتادن تشت رسوایی یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل در اتاق عملیات با فرماندهان نظامی در پناهگاهی در زیرزمین و طنین انداز شدن آن صحبت می‌کنند. در همین زمینه روزنامه تایمز اسرائیل خاطرنشان کرد این عکس مربوط به آتش سوزی پالایشگاهی در تهران در 3 ژوئن 2021 بوده است.

وی افزود: فعالان شبکه های اجتماعی گالانت را به خاطر انتشار این تصویر جعلی به سخره گرفته و آن را یک رسوایی طنین انداز توصیف کردند و اینکه آنها می خواستند وجهه خود را بازسازی کنند، اما تصویر مذکور ، این دروغ اسرائیل را بر ملا کرد.

شمص با اشاره به بزرگ نمایی حمله اسرائیل، گفت: می گویند صد هواپیما... اما ما هیچ هواپیمایی ندیدیم، یک ماه از تهدیدات و وعده و وعید گذشته و هفته گذشته صحبت از افشای اسناد و مدارک محرمانه بود و اینکه آمریکایی ها این اسناد را درز داده اند... و پس از این همه تهدید و افشاگری می بینیم که آنها صرفا منورها و بالن هایی در حریم هوایی برخی مناطق ایران پرتاب کردند.

وی افزود: این حملات ، حاکی از سردرگمی آشکار و شکست اسفبار است و با درخواست‌های عجولانه اسرائیل و آمریکا از ایران برای عدم پاسخگویی آشکار است، اما داده ها حاکی است 10 سناریو بر روی میز شورای امنیت ملی ایران، وجود دارد و رهبر معظم ایران بر آن نظارت داشته و برای استفاده از آن چراغ سبز نشان داده که مربوط به نوع و اندازه حملات تجاوزکارانه اسرائیل است.

پربیننده ترین خبرها